فصلنامه معماری و ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | amosarchitecture

طراحی فنی ساختمان شامل تهیه پلان، مقاطع، شبیه‌سازی‌ها و تصاویر سه بعدی، فرم و بافت کلی پروژه و طرح‌های دقیق آن، آرایش‌های فضایی، نما، نمای کلی و تعیین نوع و مقدار حدودی مصالح ساختمانی است. طراحی فنی سازه، یک دید کلی از میزان هزینه‌ها و ظاهر و ساختار کلی سازه ساختمان ارائه می‌دهد. سپس مشاوره و بررسی‌های لازم جهت دریافت تأییدیه از شهرداری و گذراندن مراحل قانونی انجام خواهد گرفت. پس از تصویب طرح، اجازه ساخت و ساز بر اساس طراحی معماری صورت گرفته صادر خواهد شد.

  • توازن بین طراحی و محیط اطراف و کمترین مداخله بر محیط طبیعی اطراف راه حلی برای خلق آثار هویت گرا است و رسیدن به این خواسته ها نیازمند تلاش برای شناخت ماهیت معماری و طبیعت مواد و آموزش این هر دو شناخت است.
  • سطوح رنگ باید شکل، وسعت و حدود خود را از خود رنگ و نوسان شدت آن (رنگ) کسب کند نه اینکه با خطوط از پیش معین شده باشد.
  • این برج به چندین جاذبه لندن، از جمله بازار بورو، کلیسای جامع ساوتوارک، و موزه کلینک نزدیک است.معمار اصلی شارد لندن رنزو پیانو بود.
  • اکثر فضاهای نشیمن، در طبقه همکف قرار دارند، یک سالن در یک بخش و فضای ناهارخوری در طرف دیگر قرارگرفته اند.
  • کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است.

در طراحی ساختمان های کوچک داشتن برنامه فیزیکی می تواند در داشتن کاربری مناسب کمک کند در چنین ساختمان هایی زیبایی و عنصر های… در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم.

جایزهٔ معماری داخلی ایران[ویرایش]

مجله خبری معماری و ساختمان آموسمندانی که شیشه‌های رنگین خلق می‌کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده می‌کردند تا اندیشه‌های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی‌آورند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه‌های روان‌شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند. همچنین کلمه و آوای آن، شکل و رنگ اش، رگه‌های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم.

صفر تا صد طراحی نقشه معماری

اکثر فضاهای نشیمن، در طبقه همکف قرار دارند، یک سالن در یک بخش و فضای ناهارخوری در طرف دیگر قرارگرفته اند. دیوارهای شیشه ای اجازه می دهد تا هردوی این فضاها به تراس بازشوند. شکل توصیف شود، توسط دفتر نکست آفیس طراحی شده است تا فضایی را در بخش بیرونی سازه به ساکنان بدهد که از بخش های هم جوار آن قابل مشاهده باشد. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است.

دیوارهایی که شیب دارند، سطوح کج و سایر المان های کج وشیب دار همگی از اجزای این سبک معماری به شمار می روند. هرج و مرج و اشکال عجیبی که از این سبک پیروی می کنند کاملا دقیق و برنامه ریزی شده است. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس