سازه 90 درباره دکتر سازه | amosarchitecture

سطوح فری فرم برخلاف سطوح معمولی مانند صفحات، استوانه ها و سطوح مخروطی ابعاد شعاعی مشخصی ندارند. از آنها برای توصیف فرم هایی مانند پره های توربین، بدنه ماشین و بدنه قایق استفاده می شود. سطوح شکل آزاد که در ابتدا برای صنایع خودروسازی و هوافضا توسعه یافته بود، اکنون در همه زمینه های طراحی مهندسی از محصولات کالاهای مصرفی گرفته تا کشتی ها و همچنین در معماری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

واحدهای مسکونی از طراحی تا اجرا (کلید در دست)

تولید انواع لوله و محصولات پلی اتیلنی در سایز و ابعاد استاندارد و سفارشی یکی دیگر از خدمات آب سازه است که با توجه به درخواست مشتری و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می شود. تیم تخصصی آب سازه در طراحی انواع سیستم های تصفیه و نیز انتخاب تجهیزات تخصصی در این زمینه، پیشتاز بوده و همواره در حال بروزرسانی دانش فنی خود جهت دست یابی به جدیدترین تکنولوژی ها می باشد. در معماری از سازه های فری فرم می توان برای پوشش وسیع فضا در مکان های مختلف استفاده کرد. عرصه ها، دهلیزها، موزه ها، عبادتگاه ها و ساختمانهای صنعتی همگی به مناطق تحت پوشش وسیع و بدون ستون های میانی نیاز دارند. برای تحقق موثر این سازه های بزرگ، متخصصان طراحی باید این ساختمان ها را شکل دهند تا از فرم هم به عنوان عنصر سازه ای و هم برای بیان معماری استفاده گردد.

  • بر اين اساس آغاز قرن بيستم با پديده انقلاب صنعتي، آغازگر جايگزيني ماشين هاي مکانيکي با نيروي کار بود.
  • || در تفسیر ابوالفتوح در یک مورد بمعنی لیف خرما آمده و ظاهراً مصحف «سازو» است که سه بار در همان کتاب آمده است.
  • باعث تاسف است که همه به فکر خویش باشند و قیمتها ساعتی باشد و…
  • مورد دیگری که در مورد ایمنی این بناها باید به آن اشاره کرد و بسیار هم مهم است، ایمن بودن آن‌ها در مقابل آتش‌سوزی است.
  • مـوارد نامناسـب اینگونـه ساختمان‌ها به قرار زیر خلاصه میشود.

استفاده از تیرهای چوبی و كاهگل، باعـث سنگینی بیش از حد سقف می‌شود. تقریباً هر دو سال یكبار برای مرمت سقف‌ها دوباره كاهگل می‌شوند و ایـن خـود باعث افزایش سنگینی سازه خواهد شد، كه باعث ریزش سقف در اثر كوچكترین تكانی می‌شود. برای جلوگیری از این مشكل راه حل‌های متفاوتی پیشنهاد شده است. طراحی و تولید انواع مخازن ذخیره مواد، پکیج های تزریق مواد شیمیایی و تاسیسات حرارت مرکزی به صورت استاندارد و بومی شده در این شرکت توسط متخصصین و مهندسین با تجربه انجام شده و کیفیت محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش تضمین می شوند. یک گنبد شودلر شامل نصف النهارهایی است که به تعدادی حلقه چند ضلعی افقی متصل شده اند تا بتواند ساختار حاصل را سفت کرده و بارهای نامتقارن را تحمل کند. هر ذوزنقه ای که از تلاقی نصف النهارها با حلقه های افقی تشکیل می شود توسط یک عضو مورب به دو مثلث تقسیم می شود.

در اين بين، وظايف سازمان ها و مقامات مسئول براي اطمينان از پياده سازي مطلوب اين مجموعه نيز مزيد بر علت شده تا همگان نياز به يک زبان مشترک نرم افزاري و مقتدر براي ارتباط موثر درباره طراحي سازه ها را بيش از پيش احساس کنيم. انسان مدرن آموخته است که هيچ چيز در جهان به اندازه انديشيدن ذي قيمت نيست. بر اين اساس آغاز قرن بيستم با پديده انقلاب صنعتي، آغازگر جايگزيني ماشين هاي مکانيکي با نيروي کار بود. از آن سال ها تاکنون انسان توانسته است به جاي صرف انرژي در کارهاي عضلاني، وقت و انرژي خود را بيشتر مصروف انديشيدن کند. در امتداد اين تحول، قرن بيست و يک با انقلاب ديگري آغاز شد که انقلاب اطلاعاتي نام گرفت. انسان حتي يک گام فراتر گذاشت تا بخش تکراري و خسته کننده انديشيدن را نيز به ماشين هاي اطلاعاتي بسپارد!

http://barbarietehran.ir

به عبارت دیگر، مجله خبری معماری و ساختمان آموس از فرم خارجی جسم در برابر بارهای وارده محافظت می کند. در برخی موارد، مقاوم سازی برای اجزای ساختاری هنگام مقاوم سازی ساختمان مورد نیاز است. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است. پانل‌های پیش‌ساخته به صورت دیوارهای باربر و یا دیافراگم افقی به عنوان سازه باربر ساختمان و یا دیوارهای جداکننده غیر باربر به کار می‌رود. در انواع سازه بتنی و فولادی معمول این نوع سیستم، به عنوان دیوار برشی جهت باربری جانبی استفاده می‌شود.

گارانتی ده ساله

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس