معماری و ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | amosarchitecture

در طول این مرحله ما در فواصل زمانی منظم از محل کار بازدید می کنیم تا به سوالات سازنده پاسخ دهیم و به طور فعال به مسائل احتمالی رسیدگی کنیم. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و… هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت . هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت.

  • طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است، زیرا وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می دهند،در مرحله اول این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می دهند.
  • به منظور سهولت در تردد ماشین‌ها، طول و عرض ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ بسیار مهم است.
  • در طول توسعه طراحی، ما طراحی را به طور قابل توجهی بر اساس پلان طبقه و مفهوم بیرونی تایید شده در مرحله قبل پیش می بریم.
  • با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست ، بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می کند.طراحی و اجرای نمای ساختمان که حدود 20 درصد از هزینه کلی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، یک عنصر بالقوه پرخطر در تحویل موفق…
  • ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم.

این مجله خبری معماری و ساختمان آموس در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. هر دوطبقه این بنا دارای یک طرح سیال هستند که دارای بخش هایی با طرح باز و اتاق هایی هستند که فقط تا حدی محصورشده اند. با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند. راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد. این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود.

مقالات مرتبط با اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان

این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است. در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد. این سبک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی معماری ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. در زمان قاجاریه عمدتا برای طراحی کاخ های اشراف و امرا مورد استفاده قرار می گرفت. اما در دوره پهلوی از آن برای ساختمان ها در بدنه شهری و بناهای حکومتی، اداری و خدماتی مانند استانداری ها، شهرداری ها و هتل ها به کار برده شد و در نتیجه ابعاد ساختمان ها بزرگ تر و وسیع تر از دوره قبل بودند.

روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری

هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد. تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است. اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره. هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود.

پ-تعیین محل آشپزخانه و قسمت مربوط به ورودی ساختمان

در حقیقت معماری بومی همان معماری است که مردم اکثر روزها در اطراف خود می‌بینند.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس