تفاوت معماری با ساختمان سازی: تجربه ای از یک معمار موفق آلومینیوم شیشه تهران | amosarchitecture

به عنوان نمونه لایه‌های زمین منطبق با نیروهایی که به آن وارد می‌شوند، شکل می‌گیرند؛ در حالی که معماران با نادیده گرفتن این نیروها صرفاً وضعیت موجود را برداشت می‌کنند. تبدیل ساختمانی ظاهراً طبیعی به واقعیت، عملی پُرهزینه و در واقع غیرطبیعی است، زیرا طبیعت از قانون حداقل استفاده از انرژی بهره می‌جوید، در صورتی که برای ساختن و زنده نگاه داشتن ساختمانی شبه طبیعی با اشکال نامنظم، باید انرژی بسیار زیادی صرف شود. معماری یک هنر اجتماعی است.[۲۲] معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند.

  • در این مرحله ما نقشه های طراحی را به مجموعه ای کامل و دقیق از اسناد ساخت و ساز تبدیل می کنیم.
  • در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند.
  • معماری داخلی ساختمان متصل کننده طراحی داخلی و معماری می باشد.
  • معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است.
  • همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند. این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است. معماران با استفاده از این سبک ساختمان ها را به گونه ای طراحی می کنند که انگار ساختمان در حال ذوب شدن می باشد. در طراحی موج دار ساختمان ها با سبک ساختار شکن محدودیت خاصی وجود ندارد.

-سایت پلان

استفاده از فواره ها و آب نماها در معماری باروک بسیار متداول بوده است. این سبک در قرون وسطی و در اروپای غربی و مرکزی رواج پیدا کرد و تحت تاثیر سبک رومی می باشد. در قرن 12 از فرانسه آغاز شد و تا قرن 16 به این نام شهرت یافت. تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد. تمام ابعاد و جنبه های زندگی در جهت خداوند و برای خداوند تعریف می شد. این الگو در معماری آن دوران خود را به صورت فلش های رو به بالا ( به سمت خداوند ) نشان داده است.

معماری و شهرسازی ایران(JIAU)

در مجله خبری معماری و ساختمان آموس پلان معماری رعایت تمام نقاط جغرافیایی الزامی می باشد. نام تمام بخش های ترسیم شده باید نوشته شود و اندازه آن ها به تناسب مقیاس مشخص و نوشته شود. در هنگام طراحی دیوارها نیز باید به داخلی یا خارجی بودن آن توجه کرده و ضخامت آن ها مشخص شود. در مقابل آن دکوراسیون داخلی به چگونگی چیدمان فضا با استفاده از المان های مختلف می پردازد. تناسب ابن دو در کنار یکدیگر می تواند فضایی زیبا در اختیار افراد قرار دهد.

رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود. اهمیت طراحی معماری خانه از آن جهت که باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می شود، قابل توجه می باشد. معماری داخلی به تناسب کاربرد فضا و توجه به زیبایی آن صورت می گیرد و از این رو باید توجه ویژه ای به آن شود.

http://barbarietehran.ir