شرکت مهندسی چوب سازه | amosarchitecture

حداقل عرض دیوار حمال آجری ۳۵ سانتی متر است (۱/۵ آجر) بهتر است. ابعاد و محل قرارگیری بازشوها (پنجره‌ها، درب‌ها و طاقچه‌ها) به شدت تحت تأثیر اقلیم، آب و هوای منطقه، فرهنـگ مردم و نوع مصالح در دسترس قرار دارد. ضمناً ابعاد بازشوها تأثیر عمده‌ای در رفتار لرزه‌ای و میزان مقاومت برشـی دیوارها دارد. ایجاد بازشوهای وسیع در دیوارهای باربر خشتی یكی از عمده‌ترین ضعف‌های موجود در ساخت چنین ساختمان‌هایی است. اما به دلایل معماری و نورگیری ساختمان نمی‌توان از این بازشوها صرفنظر نمود كه ایجـاد بازشـوها در دیـوار باربر اجتناب ناپذیر می‌نماید.

‌وجود سیستم‌های بنایی در تركیب با ساختمان‌های خشتی :

تأسیسات برقی و مکانیکی پس از مجله خبری معماری و ساختمان آموس پوشش‌ها، پیاده‌سازی می‌شود و در نهایت درب و پنجره نصب می‌شوند. در سازه های معماری، نیرو با بار از تیرچه به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون‌ها منتقل می‌شود؛ ستون‌ها نیز این نیرو را به پی ساختمان انتقال می‌دهند. پس پی ساختمان، سازه ای برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها بر روی زمین است. ابتدا سازه طراحی و اجرا می‌شود و بعد بقیه قسمت‌های ساختمان اجرا می‌شود. مرحله سوم تولید و آماده سازی پروژه براساس طرح و قرارداد منعقد شده می باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که محصولات تولید وودسازه، بصورت سنتی تولید نمی شوند و کلیه محصولات با تجهیزات حرفه ای صنعت چوب در کارخانه تولید می شوند.

http://barbarietehran.irمدیریت این شرکت به منظور رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و ارتقاء كیفی محصولات تولیدی اقدام به دریافت گواهینامه های بین المللی ISO 9001 , ISO TS 29001, ISO , ISO نموده است. این فن آوری جایگزین مصالح سنتی سنگین جهت كاهش وزن مرده ساختمان می‌شود. ماده اصلی این روش، گچ بوده كه سبكی وزن، عایق در مقابل صوت و مقاومت در مقابل آتش سوزی از جمله مزیت‌های آن است. یكی از مشكلات اساسی سازه‌های سنتی، مسأله سقف اینگونه سازه‌هاست.

  • آجر یا آجور یا آگور واژه‌ای‌ یونانی است و به خشت‌هایی می‌گفتند كه احكام و فرامین دولتی روی آن نوشـته مـی‌شد.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت سبزسازه متعلق به گروه صنعتی سبزسازه می‌باشد و قوانین حاکم بر سبزسازه، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.
  • برای تحقق موثر این سازه های بزرگ، متخصصان طراحی باید این ساختمان ها را شکل دهند تا از فرم هم به عنوان عنصر سازه ای و هم برای بیان معماری استفاده گردد.
  • پی های کم عمق برای ساختمان های کوچک یا کم ارتفاع استفاده می شود.
  • ‌استفاده از سقف‌های سبك كه ممكن است با استفاده از شبكه‌های سقفی با حفـره‌هـای توخالی از یك طرف و بكارگیری مصالح پوششی بسیار سبك و مقاوم از طرف دیگر اجرا شود.
  • از آن سال ها تاکنون انسان توانسته است به جاي صرف انرژي در کارهاي عضلاني، وقت و انرژي خود را بيشتر مصروف انديشيدن کند.

دیوارهـای گلی به دلیل سادگی ساخت و در دسترس بودن مصالح یكی از قدیمی‌ترین سازه‌های ساخته شده در ایران هستند. وب سایت آگهی سازه در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایران ثبت شده است و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. تصویر زیر مربوط به مرکز تحقیقات گیاهی خاورمیانه می باشد که یک سازه فضایی در تهران بوده و توسط شرکت آلوسیس طراحی شده است. سبک طراحی این اثر سازه فری فرم (سازه فضایی فری فرم) می باشد. الگوی گنبد کیویت شامل یک سری مثلث های تقسیم شده در امتداد جهت محیطی است که دارای یک راس مشترک در تاج گنبد هستند. شکل زیر شماتیک این سه نوع الگوی سازه های فضایی گنبدی شکل را نشان می دهد.

بررسی اصول و نکات ایمنی در کارگاه ساختمانی به همراه چک لیست

همچنین از دیگر مزایای اسکلت فلزی می‌توان به قابلیت استفاده در ارتفاعات اشاره کرد. سیستم اسکلت فولادی سبک که به‌اختصار LSF نامیده می‌شود، یک سیستم ساختمانی است که برای ساختمان‌های کوتاه و متوسط ​​ (تا 5 طبقه) کاربرد دارد. سازه‌های فولادی سبک عمدتاً در ساختمان‌های صنعتی که بارهای زیادی را تحمل نمی‌کنند استفاده می‌شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.

تجهیزاتی

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس