طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز | amosarchitecture

نمونه هایی از اتاق خواب های به سبک انتقالی که به زیبایی طراحی شده است. زمانی که هدف خود را مشخص کردید، لیست کاملی از خواسته ها و تغییرات مد نظرتان تهیه کنید و یک تصویر از طرح مورد نظرتان بکشید. در دوره های سرد سال از انرژی گرمای زمین برای گرمایش استفاده می شود. هسته بتنی فعال مرکزی و آب کف و یا گرمای زمین تنها برای تولید درجه حرارت پایین تا 12 درجه سانتیگراد پاسخگو می باشد.

این بنا دارای هفت طبقه می باشد که طبقات همکف و نیم طبقه آن به کاربری تجاری و پنج طبقه دیگر به فضاهای اداری اختصاص یافته است. پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد. طراحی دفتر اداری TZ در منطقه ای تازه تاسیس شده در محله “تانگژو” شهر پکن قرار گرفته است. امروزه کارخانه های قدیمی و متروکه در پکن، چیزی حدود 40 هزار متر مربع را اشغال کرده اند. لذا این پروژه اولین گام تبدیل محیط صنعتی به محیط اداری و تجاری می باشد.

  • همچنین از مفاهیمی همانند فضای شخصی، قلمرو، تراکم جمعیت درقابلیت استفاده فضاهای داخلی اداری نبایستی اجتناب کرد.
  • قسمت پایینی این فضای میانی توسط یک رستوران، کافه، فضاهای نمایشگاهی و امکانات برگزاری کنفرانس فعال می گردد.
  • بنابراین با نمای اداری ویژه و منحصربه‌فرد می‌توان اعتبار، جایگاه و منزلت بالای سازمان را نمایش داد.
  • برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است.

طراحی داخلی آخرین مرحله از بازسازی ساختمان به شمار می آید که می تواند شامل رنگ آمیزی، تعویض در و پنجره ها، بازسازی و تعمیرات یا تاسیسات مربوط به داخل، تغییر دکوراسیون و غیره باشد. برخی از طراحی ها به گونه ای هستند که موجب ایجاد فضای پرت درون ساختمان می شوند. این موضوع می تواند به ضرر کسب و کارها و شرکت ها تمام شود چرا که طراحی نما به شیوه ای که بخشی از فضای داخلی را اشغال کند و یا موجب پرتی یک بخش شود می تواند فضا را برای کار و فعالیت تنگ نماید. همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند. بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت.

http://barbarietehran.ir

شاید شما یک مجله خبری معماری و ساختمان آموس کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمان‌تان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید. در غیر اینصورت یک ساختمان اداری یک طبقه کار شما را راه می‌اندازد. وقتی برای اولین بار با استفاده از یک دکمه ورود به سیستم، وارد سیستم می شوید، براساس مشخصات حریم خصوصی شما، اطلاعات نمایه عمومی حساب شما را که توسط ارائه دهنده ورود به سیستم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، جمع آوری می کنیم. ما همچنین آدرس ایمیل شما را دریافت می کنیم تا به طور خودکار در وب سایت خود یک حساب کاربری برای شما ایجاد کنیم.

روانشناسی معماری فضای اداری

بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه. توجه به عملکرد های ضروری فضاها از جمله نکاتی است که باید حتما به آن توجه نمود. به عنوان مثال اگر در حال طراحی اتاق جلسات هستید حتما به آکوستیک بودن آن و راحت بودن صندلی ها و مبلمان توجه داشته باشید. مبلمان اداری و صندلی هایی که در این فضاها استفاده می شود با ابعاد استاندارد ۵۵ تا ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته شوند.

بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس