معرفی انواع سازه و مزایای هر یک را اینجا بخوانید مجله بیمه | amosarchitecture

به اين ترتيب اگر روزگاري بهار چرخ دنده ها بود، اين سال ها را مي توان بهار نرم افزارها ناميد. اجرای دیوارهای باربر با استفاده از تركیبی از خشت با یك یا چند نوع دیگر از مـصالح آجـری، سـنگی و بلوكی. در اینگونه بناها به دلیل عدم توزیع یكنواخت سختی در پلان، پیچش اتفاق می‌افتد هم چنین به دلیل مقاومت فشاری كم خشت در محل اتصال خشت با آجر،سنگ یا بلوك‌، خشت دچار لهیدگی و نهایتا تخریب می‌شود. ساختمان‌های ‌بنایی محصور در كلاف‌رفتار مناسبی در مقابل زلزله‌های متفاوت از خود نشان داده‌اند. در این گونه ساختمان‌ها، كلاف بندی هیچ سهمی در تحمل نیروهای افقی به عهده ندارد و تنها برای ایجاد رفتار یكپارچه و همگن در ساختمان تعبیه می‌شوند. تجربه زلزه بم نشان داده كه عملكرد اینگونه ساختمان‌ها به شكل عمومی مطلوب بوده است.

http://barbarietehran.ir

در ادامه هر یک از انواع سازه ها را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم. تفاوت ساختار با سازه در آن است که ساختار یک فرم طبیعی دارد و می‌بایست کشف یا مشاهده گردد؛ حال آنکه سازه دارای طراحی انسانی و مخلوق دست بشر است. پرلیت نوعی سنگ آتش فشانی است كه به عنوان مصالح بومی و بیشتر در استان آذربایجان موجود است.

  • تولید انواع لوله و محصولات پلی اتیلنی در سایز و ابعاد استاندارد و سفارشی یکی دیگر از خدمات آب سازه است که با توجه به درخواست مشتری و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می شود.
  • به اين ترتيب اگر روزگاري بهار چرخ دنده ها بود، اين سال ها را مي توان بهار نرم افزارها ناميد.
  • بنابراین ساختمان‌های خشتی نباید بیش از یك طبقه باشند چه رسد به اینكه به وسیله مصالحی مثل آجر، طبقه جدیدی روی آن احداث شود.
  • سازه صنعتی سبک باتوجه ‌به سرعت ساخت و مصرف کم فولاد، برای کارخانه‌های صنعتی با دهانه کوچک و متوسط ​​به‌علاوه جرثقیل سقفی کمتر از 20 تن، انبارها، سالن‌های ورزشی کوچک و متوسط ​​و … مناسب است.

از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه‌ای، علوم فراساحل همانند کشتی‌سازی استفاده می‌شود. نظريه هاي مهندسي سازه براي رسيدن به جوابهائي دقيق تر، متاثر از همين فضا، با نگاه پيچيده تري به مسئله نگاه مي کنند. تئوريسين هاي جديد در گوشه ذهن خود به اين نکته توجه دارند که ابزار کارآمدي مانند رايانه در اختيار مهندسين است و به اين مناسبت از ساخت تئوريهاي دقيق اما پيچيده و پر محاسبه هيچ ابائي ندارند.

سازه فضایی تاشو (Folding Domes)

مجله خبری معماری و ساختمان آموس نواری، ساد ه ترین نوع شالود ه های سطحی است که به صورت یک نوار د ر زیر ستون های یک محور قرارمی گیرد. نواری بود ن شالود ه ها می تواند د ر یک جهت ویا د ر د و جهت باشد که د رصورت اجرا د ر یک جهت آنها را با شناژهای رابط به هم متصل می نماییم. + سازه چیست؟ سازه یا همان اسکلت ساختمان از سقف، تیرها، ستون‌ها و فونداسیون تشکیل شده است و شاکله ساختمان را حفظ می‌کند. طراحی سازه‌های پیچیده در علوم مختلف، عموماً با کمک مهندسی سازه انجام می‌پذیرد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت ویلا گستران طبیعت محور ( وودسازه ) می باشد.

شایان سازه

یکی از بحث‌هایی که در مورد ساختمان مطرح است، بحث بیمه آن است. در مزایای بیمه ساختمان، خودرو و … سخن‌های زیادی گفته شده است و همه به این مزایا آگاهیم. در مورد بیمه همین بس که بدانیم با بیمه کردن مال و اموالمان، تنها هزینه ناچیزی را باید پرداخت کنیم که این در واقع هزینه نیست، چون به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. وقتی ساختمان شما بیمه آتش سوزی داشته باشد، در زمان حریق، انفجار و صاعقه در صورتی که آسیبی به ساختمان شما وارد شود، شرکت بیمه‌گر خسارت شما را جبران می‌کند. پس در واقع هزینه‌ای که شما پرداخت کرده‌اید، در روز حادثه، به شما بازگشت داده‌می‌شود. سازه‌های پانلی از اجزایی شامل دو لایه شبکه فلزی مش که در طرفین قرار می‌گیرند، یک لایه فوم پلی استایرن که در بین دو لایه فلزی قرار می‌گیرد و مفتول‌های جانبی برای اتصال سه لایه به یکدیگر تشکیل می‌شود.