مقاوم سازی اجزای سازه ای چیست؟ | amosarchitecture

و با ید توجه داشت كه پی پهن‌تر از دیوارهای باربر ساخته می‌شود و ارتفاع پی نیز به نوع خاك و زمین بستگی كامل دارد. در سازه‌های آجری باید نیروهایی كه از قسمت‌های پله وارد می‌شود فقط بر سطح پی اثر كند. چنانچه اتكای قسمت‌ها‌یی از تیرهای باربر پله به دیوارهای ضخیم اثر كند مشكلی پیش نخواهد آمد. اما اثر نیروهای مداوم به شكل ضربه‌ای و ‌الاستیته‌ كه از اسكلت پله بر دیوارهای كم عرض و با مصالح نامرغوب وارد می‌شود، در دیوارهـای متكـی بـه تیرهای پله خالی از اشكال نخواهد بود.

شالود ه نواری

که در مجله خبری معماری و ساختمان آموس 1395 با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و همچنین تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. محصولات آب سازه شامل طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تاسیسات حرارت مرکزی، پکیج های تزریق و تصفیه فاضلاب، لوله و اتصالات، مخازن و… می شود که به صورت آماده و سفارشی و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند. این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و با توجه به نیاز کارفرما ساخته می شوند. همانطور که در مقاله «انواع سازه فلزی» هم بحث شد، سازه‌هایی چون سوله کارخانه‌ها، سالن‌های بزرگ وسایل صنعتی، کارگاه‌های صنعتی، سوله دپو و غیره از جمله کاربردهای سازه‌های فلزی هستند که به دلیل تفاوت در ساختار و نصب با ساختمان‌های مسکونی، به آن‌ها سازه‌های فلزی صنعتی می‌گویند. در این میان فلز مورد بحث همان فولاد، رایج‌ترین ماده مورد استفاده برای طراحی و ساخت ساختمان‌های صنعتی است.

  • باسلام.در پاسخ به جناب اسدالهی رئیس راه و شهرسازی استان همدا…
  • کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ابرگان سازه اردیبهشت می باشد.
  • تفاوت ساختار با سازه در آن است که ساختار یک فرم طبیعی دارد و می‌بایست کشف یا مشاهده گردد؛ حال آنکه سازه دارای طراحی انسانی و مخلوق دست بشر است.
  • امروزه این شرکت به عنوان یکی از شرکت های مهندسی بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد.
  • شرکت اشکوسازه گستر مفتخر است که اولین شرکت ساختمانی دارای مجوز ثبت شده در ایران می باشد که به طور تخصصی به معرفی ، ارائه و اجرای سازه های سبک با بالاترین تنوع محصولات مرتبط می پردازد.
  • چند برابر است بطوریکه یک سازه 100 متری در کمتر از 90 روز قابل ساخت میباشد و در آب و هوای بارانی و برفی هم کار ادامه دارد همچنین به دليل خاص بودن ويلا چوبی دارای ارزش افزوده 2 تا 2/5 برابری نسبت به ويلا بتني مشابه دارد.
بنابراین ساختمان‌های خشتی نباید بیش از یك طبقه باشند چه رسد به اینكه به وسیله مصالحی مثل آجر، طبقه جدیدی روی آن احداث شود. پلان ساختمان مثل ساختمان‌های بنایی دیگر نسبت به محور اصلی ساختمان متقارن باشد. برای بهبود وضعیت مقاومت فشاری خشت با توجه به دسترسی آسان به آهك در نقاط مختلف كشور، می توان به راحتی این ماده را جهت ساخت خـشتهایی بـا كیفیت بالا بكار برد.

http://barbarietehran.irشرکت شایان سازه از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت خود کرده است و با داشتن بیش از ۲۰ سال تجربه در کلیه ی شاخه های مهندسی عمران و معماری مفتخر به ارائه خدمات مربوط میباشد. این سازه ها یک گزینه متداول در ساخت و سازهای کنونی هستند که اغلب در ساختمانهای بزرگ تجاری و صنعتی با سقف های مدرن و با کمترین تکیه گاه یافت می شوند. الکساندر گراهام بل از سال 1898 تا 1908 این سازه ها را بر اساس هندسه چهارضلعی ایجاد کرد. علت علاقه بل به آن در درجه اول استفاده از آنها برای ساختن قابهای مستحکم و سخت برای مهندسی دریایی و هوانوردی بود. سپس دکتر Mengeringhausen سیستم شبکه فضایی موسوم به MERO (مخفف MEngeringhausen ROhrbauweise) را در سال 1943 در آلمان توسعه داد.

وودسازه ، مرجع تخصصی طراحی و اجرای انواع سازه های چوبی

با توضیحاتی که داده شد می دانید که مهندسی سازه در سازه‌های ساختمانی ، غیر ساختمانی و حتی ماشین آلات استفاده می‌شود و در ساخت تمام پروژه هایی که حفظ ایمنی و تعادل برای آنها بسیار اهمیت دارد از دانش گرایش مهندسی سازه استفاده می کنند. ابعاد شالود ه ای که بار ستون را تحمل می کند تابع سه عامل می باشد. ابعاد شالود ه با مقد ار بار وارد ه نسبت مستقیم و با مقاومت خاک » جنس مصالح تشکیل د هند ه شالود ه « بستر نسبت معکوس د ارد. یعنی هر قد ر مقد ار بار وارد ه زیاد باشد ابعاد شالود ه نیز بزرگتر خواهد بود و برعکس هرقد ر مقاومت خاک بستر زیر شالود ه بیشتر باشد ابعاد شالود ه را می توان کمتر انتخاب نمود . آیا می دانید سازه های چوبی دی اکسید کربن را جذب میکنند ؟ برای هر مترمکعب از چوب که در ساخت و سازها استفاده می شود 0.8 تن از انتشار کربن ذخیره می شود بنابراین اگر خانه ای از 20 متر مکعب چوب استفاده کند 16 تن کربن صرفه جویی می شود.

سدها و ساخت نیروگاه های آبی

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس