چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | amosarchitecture

بر اساس این ایده، توده ای همگن شکل گرفت که بر اساس موقعیت مکانی و زاویه دید، ترکیبی از رنگ های آجری و فیروزه ای را برای بینندگان ایجاد می کند. علاوه بر این، پنجره های شیشه ای پیوسته در لایه داخلی دو پوسته امکان نفوذ نور خورشید به واحدهای اداری را فراهم می کند و باعث کاهش مصرف برق در سراسر ساختمان می شود. این سکوهای عمومی کوچک، محله های تهران را به فضاهای پویاتری تبدیل می کند که در آن مناطق تجاری ارتباط بیشتری با مناطق شهری اطراف دارند. در طراحی ساختمان های اداری از دو سیستم باز و بسته استفاده می شود.

طراحی داخلی دفتر اداری

در میان ساختمان‌های مختلف، انواع اداری و تجاری بیش از سایر ساختمان‌ها از نورپردازی نما استقبال کرده‌اند. چراکه صاحبان و مالکان شرکت‌ها و سازمان‌ها هزینه زیادی برای نمای ساختمان اداری خود کرده‌اند و علاقه دارند این زیبایی چشم‌گیر در شب نیز نمایان شود. در ادامه با آرل با نکاتی که نشان می دهد چرا طراحی داخلی اداری بسیار مهم است و برخی از اقداماتی که می توانید برای بهبود فضای اداری خود انجام دهید همراه باشید…

  • از سنگ برای نمای اداری ساختمان ‌مدرن نیز استفاده می‌شود،‌ سنگ در ترکیب‌ با شیشه و فلز هارمونی زیبایی ایجاد کرده و چهره‌ای امروزی و نو به ساختمان می‌بخشد.
  • اولین گام در طراحی ساختمان اداری کارخانه (بعد از تعیین سایت و آنالیز) تهیه برنامه فیزیکی می باشد.
  • در پایان بحث لازم است به یک سری نکات مهم در طراحی ساختمان اداری کارخانه اشاره شود تا طراحی ساختمان اداری به بهترین صورت انجام گردد.
  • شاید شما هم شنیده باشید که یک ساختمان اداری بدون طراحی نمایی را اجرا کرده و برحسب اتفاق نمای زیبایی هم ار آب درآمده است.
  • در موقعیت‌هایی، بنا به تصمیم مدیر شرکت، بخشی از فضا نیازمند تغییر کاربری هست.

این مجله خبری معماری و ساختمان آموس در شهر تاریخی همدان قرار دارد، شهری که فضای پویا و سیال دارد و با احجام مربع شکل شناخته می شود. این ساختمان دو طبقه با هدف ایجاد فضا های عملکردی تجاری ساخته شده که طبقه همکف فضایی عمومی تر برای تجارت و فروش محصول یا ارائه خدمات بوده و طبقه اول، دفتر کاری شخصی را شامل می شود. طبقه ی بعد که در واقع پشت بام این ساختمان است هم ارتفاع بام های اطراف ساخته شده است و با دیوار های 2.5 متری خود فضایی باز و متنوع در دل این بنا ایجاد کرده است. معماری این ساختمان که برای گروه ساخت شیشه کاوه و با در نظر گرفتن فضایی با گنجایش 4000 کارمند طراحی شده است با هدف شکل گیری حجمی با فضای بیشتر و کاربردی تر و دسترسی آسان به حمل و نقل انجام پذیرفته است.

کانسپت معماری ساختمان اداری

طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان” در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایه‌های شمالی شهر واقع شده است. با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد. طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است. این گونه فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، شامل اتاق ریاست، معاونت و مانند آن ها بوده و فضاهایی محصور و در طراحی های مدرن شفاف می باشند.

http://barbarietehran.ir

از این لحاظ بنا سعی در یکپارچه شدن بصری با ساختمان های شریف داشته و همچنین تلاشی شده تا یک کالبد یکپارچه شکل گیرد که عناصر مختلف بصری در آن حذف شده باشد. جداره ای که مرز بین درون گرایی و برون گرایی ساختمان را به نوعی بتوان باز تعریف نماید. سیاست طراحی بر ایجاد یک ساختار یکپارچه با حداقل بیان فرم و متریال و قابل انعطاف در نظام ساختاری خود بود. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. فنآوری، تا چه اندازه معماری فضای ادارای با ابزار فنآوری ﺋیشرفته و یا فنآوری اولیه مجهز است.

نکاتی در زمینه طراحی پلان اداری