سازه ساز آموزش عمران | amosarchitecture

استحکام و سختی مجله خبری معماری و ساختمان آموس تا شو از پیکربندی، ضخامت و ابعاد عناصر تشکیل دهنده آن ناشی می شود. سازه های تاشو از نظر جنس، فرم هندسی، پایه ای که بر روی آن قرار گرفته اند و از لحاظ عملکردی در ساختمان متفاوتند. در کارخانه سازور سازه آذرستان سالنی با مساحت 300 مترمربع برای استقرار ناظران در نظر گرفته شده است. نحوه همكاری با گروه نصب بصورت پیمانكاری می‌باشد (بیش از 20 گروه نصب، هریك شامل یك نفر استادكار و سه نفر نیروی نیمه متخصص،‌ مجموعا بیش از 80 نفر)، از اینرو اطمینان مشتریان گرامی از جهت حداكثر سرعت در اجرای پروژه تضمین گردیده است.

http://barbarietehran.ir

البته آب و هوا‌، اقلیم و وضع جغرافیایی ‌تنها دلیل به وجود آمدن معماری خشتی نیست بلكـه مـسأله بسیار ویژه وجود ‌شوره‌ است كه در منطقه یزد و اطراف آن بسیار شایع است. شوره بناهای آجری را چنان می‌خورد كه اگـر حتی بهترین نوع آجر را در کنار آن قرار دهند بعد از چند روز بكلی توخالی یا به اصطلاح پوک می‌شود‌. با دقت در اینگونـه بناهـا پی می‌بریم كه یكی از دلایل پابرجایی اینگونه بناها در طول سالیان متمادی می‌تواند اسـتفاده از خـشت خـوب در ساخت بنا باشد. تیم فنی آب سازه متشکل از تکنسین های تخصصی و طراحان سیستم، در تمامی مراحل با ارائه آموزش های بهره برداری و همچنین تدوین دستورالعمل های نگهداری، در کنار شما قرار دارد.

براساس آنچه بیان شد و به موازات تجربه موفقیت آمیز نرم افزار سازه90 برای ترسیم نقشه های سازه های بتن آرمه ، گروه نرم افزاری سازه ساخت مجموعه نرم افزار «دکترسازه» را به عنوان ابزاری کارآمد آغاز کرده است. همه این نرم افزارها می توانند ابزاری کارآمد برای دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد نمایند. در ادامه از شما دعوت می کنیم با جرئیات بیشتری از این نرم افزارها آشنا شوید.

بررسی آسیب پذیری ساختمان‌های خشتی :

به اين ترتيب اگر روزگاري بهار چرخ دنده ها بود، اين سال ها را مي توان بهار نرم افزارها ناميد. اجرای دیوارهای باربر با استفاده از تركیبی از خشت با یك یا چند نوع دیگر از مـصالح آجـری، سـنگی و بلوكی. در اینگونه بناها به دلیل عدم توزیع یكنواخت سختی در پلان، پیچش اتفاق می‌افتد هم چنین به دلیل مقاومت فشاری كم خشت در محل اتصال خشت با آجر،سنگ یا بلوك‌، خشت دچار لهیدگی و نهایتا تخریب می‌شود. ساختمان‌های ‌بنایی محصور در كلاف‌رفتار مناسبی در مقابل زلزله‌های متفاوت از خود نشان داده‌اند. در این گونه ساختمان‌ها، كلاف بندی هیچ سهمی در تحمل نیروهای افقی به عهده ندارد و تنها برای ایجاد رفتار یكپارچه و همگن در ساختمان تعبیه می‌شوند. تجربه زلزه بم نشان داده كه عملكرد اینگونه ساختمان‌ها به شكل عمومی مطلوب بوده است.

سازه فضا کار دو لایه (Double Layer)

امروزه اکثر سیستمها از ریاضیات B-spline منطقی غیر یکنواخت برای توصیف فرمهای سطحی استفاده می کنند. با این حال ، روشهای دیگری مانند سطوح گوردون یا سطوح Coons وجود دارد. از زمان درخواست ساخت تا لحظه نصب، هیچ سیستم ساختمانی دیگری از نظر صرفه اقتصادی، انعطاف‌پذیری، سرعت ساخت و نصب، قابل‌مقایسه با سازه‌های فلزی صنعتی نیست.

  • شایان ذکر است که در سازه های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) ازطریق تیرچه ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون ها و از ستون ها به پی منتقل می شود و پی ها نیروها را به خاک منتقل می کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است.
  • از مصالح پایه گرفته تا تقویت دیوار، ما به 5 مصالح برتر موجود برای پروژه شما و مزایای آنها نگاهی خواهیم انداخت.
  • عرصه ها، دهلیزها، موزه ها، عبادتگاه ها و ساختمانهای صنعتی همگی به مناطق تحت پوشش وسیع و بدون ستون های میانی نیاز دارند.
  • استفاده از كلاف‌ها، پشت بندها در تقاطع دیوارها یا در گوشه‌ها و تقویت گوشه‌ها می‌تواند در جلوگیری از ایجاد ترك‌ها در ساختمان‌های خشتی مؤثر واقع شود.
  • از جمله موارد ضعف كه در ساختمان‌های خشتی ملاحظه می‌شود، عدم وجود نعل درگاه یا امتداد نیافتن نعل درگاه بـر روی دیوارهای طرفین است كه در نهایت باعث تقسیم نشدن بار در بنا و تخریب آن خواهد شد.