مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | amosarchitecture

شیشه متریالی است كه هر روز در زندگی با آن مواجهیم از خانه تا محیط کار و از فضاهای داخلی تا فضاهای خارجی. شیشه یکی از متریال هایی است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. از شیشه برای زیباسازی فضای خارجی ساختمان و محیط، تزیینات و دکوراسیون، حفاظت … دیوار چینی از موارد به نظر ساده در تکمیل پروژه ساختمانی است.

  • عناصر معماری سنتی ایرانی قدمتی 3000 ساله دارند اما هنوز هم هنگامی که قرار است سازه ای ماندگار و زیبا طراحی شود، از سبک معماری سنتی ایرانی استفاده می شود.
  • نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد.
  • معمار ناظر نهایی و هماهنگ کننده همه ی نقشه‌های بنا شامل نقشه‌های معماری و طراحی، نقشه‌های محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های تأسیساتی می‌باشد.
  • بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت.
  • دریل های شارژی از جمله ابزارآلات پرکاربردی هستند که وجود آن ها در هر جعبه ابزاری لازم است و به دلیل نداشتن کابل قابلیت حمل …

تصورات در مقایسه با ایده ها از اساس و تکامل و اغلب اهمیت کمتری بر خوردارند. ممکن است تصور شود که تصورات نمی توانند نقشی در شکل دادن کانسپت ها داشته باشند، این نتیجه گیری درستی نیست. عناصر فرم و فضا همراه یکدیگر، واقعیت معماری را تشکیل می‌دهند. وقتی فضا توسط عناصر تشکیل دهنده فرم شروع به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن می‌کند، معماری بوجود می‌آید. فرم یکی از مقوله های اساسی آفرینش معماری به شمار می آید. در واقع سنگین ترین وظیفه ای که برای معمار می توان قائل شد آفرینش فرم است چرا که معمار بایستی در این مرحله با به کار گرفتن ماده، زیبایی بیافریند یعنی سخت ترین موجودیت را برای انتقال ظریف ترین معناها بکار گیرد.

لیست دانشگاه های پیام نور رشته معماری

همچنین وجود و استفاده از نور طبیعی به عنوان عامل کلیدی و زیبایی بخش در تمامی طرح های معماری سنتی ایرانی به چشم می خورد. در ایران نیز کلیه کاوش های باستان شناسی سابقه معماری ایرانی را به هفت هزار سال قبل از میلاد تخمین زده اند. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. باید معماری را از مهندسی سازه و ساخت و ساز متمایز ساخت.

گرایش مهندسی معماری

اگر یک میخکوب در جعبه مجله خبری معماری و ساختمان آموس داشته باشید انجام تمام پروژه های بازسازی و نوسازی ساده تر و سریع تر خواهد شد. معمولا با گذشت زمان برخی قسمت های خانه نیاز به تعمییرات و بازسازی پیدا میکنند. حرفه نجاری هم همانند سایر حرفه نیازمند ابزارالات مخصوص به خود است. در نجاری از ابزارالات مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها … کار با چوب از آن دسته کارهایی است که با وجود طرفداران زیادی که دارد؛ کمی هم ترسناک است. یک کیف ابزار کمری خوب معمولا دارای دو جیب است که همه‌ وسایل و ابزار ضروری را بتوانید در آن‌ها بگذارید و همه‌چیز دم دستتان …

قدمت حرفه طراحی داخلی متجاوز از صد سال است و ما در اینجا به بررسی ریشه‌های تاریخ طراحی داخلی و هفت دکوراتور افسانه‌ای که با شروع رشد صنعت در اوایل دهه 1900، نامی برای خود دست و پا کردند،… 6- همکاری با کلیه متخصصینی که کارشان با ساماندهی فضای زیست مرتبط است، مانند اکولوژیست‌ها، جغرافی دانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی و. افرادی که به ساخت و ساز علاقه دارند و در کنار آن از قوه تخیل و هنر خود نیز استفاده می‌کنند باید به سراغ این رشته بروند. تراز لیزری یکی از وسیله‌های کاربردی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و صنعت ساخت‌ و‌ ساز است.

http://barbarietehran.ir