مطالعات معماری ایران | amosarchitecture

دور از واقعیت نخواهد بود؛ اگر بگوییم، به تعداد معماران جهان تعریف از معماری وجود دارد. برخی معماري را هنر می دانند و برخی دیگر آن را یک مسئولیت اجتماعی تعریف می کنند. ارائه یک تعریف جامع و کامل از معمار و معماري به هیچ وجه کار ساده ای نیست.

  • انجمن معماری و هنر آلمان به نام Deutscher Werkbund که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد، یکی از پیشروهای تأثیر گذار بر معماری نوین می‌باشد که با هدف ساخت اشیای با کیفیت تر ماشین‌ساز تأسیس شد.
  • تراز لیزری ابزاری است که در عملیات عمرانی ، ساختمانی جهت تراز کردن ، سنجش و ایجاد شیب دلخواه و عمود کردن سطوح مختلف به …
  • از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند.
  • معمار کسی است که عاشق طراحی است و به طور خاص آموزش دیده و مجوز کار در برنامه ریزی و طراحی ساختمان ها را دارد.
  • از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساخت‌وساز شد.

نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی‌ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود. خدایان یونانی‌ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت‌ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت. معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است. معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت؛ زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت.

تعریف معماری به زبان ساده تر

این بدین معنی است که داوطلبان نباید تصور مطالعه یک رشته کاملا فنی را داشته باشند. داوطلبان در قسمت هنری این رشته با مفاهیمی مانند طراحی، زیباشناسی، روش‌های زیباسازی و … آشنا می‌شوند. اما داوطلبان در قسمت فنی این رشته با مفاهیم دشوار دیگری مانند تاسیسات مکانیکی، مقاومت مصالح و تاسیسات الکتریکی روبه‌رو می‌شوند. رشته مهندسی معماری قبل از کنکور سال 1402 در زیرگروه یک گروه آموزشی ریاضی قرار داشت. کنکور سراسری سال 1402 و کنکور سال‌های آینده با تفاوت‌های زیادی روبه‌رو شده است.

دروس‌ تخصصی‌

این بدین معنی است که دانشجویان در رشته معماری نه تنها مسائل فنی را یاد می‌گیرند بلکه آن‌ها این رشته را از جنبه هنر نیز آموزش می‌بینند. بنابراین می‌توان گفت درس‌های هنری در رشته مهندسی معماری نقش بسیار زیادی دارند. بازار کار رشته مهندسی معماری بسیار متنوع و گسترده است و برای فارغ التحصیلانی که دارای مهارت‌های بالایی هستند، زمینه اشتغال به خوبی فراهم است. مهندسین معمار در صورت داشتن مهارت کافی می‌توانند به سادگی در دفاتر فنی و مهندسی مشغول به کار شوند، اقدام به تاسیس دفتر طراحی مستقل کنند یا طراحی و نظارت بر پروژه‌های آزاد را بپذیرند. یکی از جالب ترین نکاتی که در معماری سنتی ایرانی به چشم می خورد، تمرکز و توجه بیش از حد معماران قدیمی بر جزئیات می باشد. به عنوان مثال در بيشتر خانه های قدیمی و سنتی، درب های ورودی چوبی و دولنگه بودند که هر لنگه در کوبه ای مخصوص خود داشت.

مجله خبری معماری و ساختمان آموس معماری این بخش فاز مطالعات پروژه را تشکیل می دهد. بخشی از خدماتی که در مرحله مطالعات اولیه توسط طراحان ارایه می شود شامل مطالعات امکان سنجی و تحلیل میزان موفقیت پروژه با توجه به نیاز بازار در طراحی معماری است. بررسی داده های ناشی از این مطالعات کمک شایانی به تعیین کاربری پروژه و تناسب زیر بنای بخش های مختلف در طراحی معماری می نماید. این خدمات به خصوص برای کارفرمایان بخش خصوصی بسیار حیاتی و ثمر بخش خواهند بود.

http://barbarietehran.ir