مقاوم سازی اجزای سازه ای چیست؟ | amosarchitecture

مجله خبری معماری و ساختمان آموس بدلیل داشتن ضریب میرایی بالا مناسب ترین نوع مصالح برای طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله میباشد همچنین کاهش بار مرده ساختمان تا هفت برابر نسبت به سازه های فولادی و بتنی بر این مقاومت می افزاید. به جرات می توان سازه های چوبی را یکی از بهترین سیستم های مقاوم در برابر زلزله دانست. در این مدل از سازه های ساختمانی، از ورق‌های فولادی با ضخامت کم و پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود که در برابر زلزله مقاوم بوده و از طرفی هم جزء انواع سازه سبک هستند.

بررسی نامنظمی در پلان به همراه بیان نکات و حل 3 مثال کاربردی (آپدیت

شرکت شایان سازه از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت خود کرده است و با داشتن بیش از ۲۰ سال تجربه در کلیه ی شاخه های مهندسی عمران و معماری مفتخر به ارائه خدمات مربوط میباشد. این سازه ها یک گزینه متداول در ساخت و سازهای کنونی هستند که اغلب در ساختمانهای بزرگ تجاری و صنعتی با سقف های مدرن و با کمترین تکیه گاه یافت می شوند. الکساندر گراهام بل از سال 1898 تا 1908 این سازه ها را بر اساس هندسه چهارضلعی ایجاد کرد. علت علاقه بل به آن در درجه اول استفاده از آنها برای ساختن قابهای مستحکم و سخت برای مهندسی دریایی و هوانوردی بود. سپس دکتر Mengeringhausen سیستم شبکه فضایی موسوم به MERO (مخفف MEngeringhausen ROhrbauweise) را در سال 1943 در آلمان توسعه داد.

http://barbarietehran.irبنابراین ساختمان‌های خشتی نباید بیش از یك طبقه باشند چه رسد به اینكه به وسیله مصالحی مثل آجر، طبقه جدیدی روی آن احداث شود. پلان ساختمان مثل ساختمان‌های بنایی دیگر نسبت به محور اصلی ساختمان متقارن باشد. برای بهبود وضعیت مقاومت فشاری خشت با توجه به دسترسی آسان به آهك در نقاط مختلف كشور، می توان به راحتی این ماده را جهت ساخت خـشتهایی بـا كیفیت بالا بكار برد.

  • خاك رس با الیاف درخت خرما در اندازه لازم مخلوط شده و خـشتی مقـاوم تهیـه مـی‌شـود كـه اصـطلاحاً ‌(سازودار)‌ گفته می‌شود.
  • با کابل کشیده‌شده فولادی و مهار کردن آن از دو طرف، تنش فشاری دائمی در بتن ایجاد می‌شود.
  • اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند.

و با ید توجه داشت كه پی پهن‌تر از دیوارهای باربر ساخته می‌شود و ارتفاع پی نیز به نوع خاك و زمین بستگی كامل دارد. در سازه‌های آجری باید نیروهایی كه از قسمت‌های پله وارد می‌شود فقط بر سطح پی اثر كند. چنانچه اتكای قسمت‌ها‌یی از تیرهای باربر پله به دیوارهای ضخیم اثر كند مشكلی پیش نخواهد آمد. اما اثر نیروهای مداوم به شكل ضربه‌ای و ‌الاستیته‌ كه از اسكلت پله بر دیوارهای كم عرض و با مصالح نامرغوب وارد می‌شود، در دیوارهـای متكـی بـه تیرهای پله خالی از اشكال نخواهد بود.

مزایای استفاده از سازه های صنعتی سبک

که در سال 1395 با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و همچنین تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. محصولات آب سازه شامل طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تاسیسات حرارت مرکزی، پکیج های تزریق و تصفیه فاضلاب، لوله و اتصالات، مخازن و… می شود که به صورت آماده و سفارشی و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند. این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و با توجه به نیاز کارفرما ساخته می شوند. همانطور که در مقاله «انواع سازه فلزی» هم بحث شد، سازه‌هایی چون سوله کارخانه‌ها، سالن‌های بزرگ وسایل صنعتی، کارگاه‌های صنعتی، سوله دپو و غیره از جمله کاربردهای سازه‌های فلزی هستند که به دلیل تفاوت در ساختار و نصب با ساختمان‌های مسکونی، به آن‌ها سازه‌های فلزی صنعتی می‌گویند. در این میان فلز مورد بحث همان فولاد، رایج‌ترین ماده مورد استفاده برای طراحی و ساخت ساختمان‌های صنعتی است.