گرایش مهندسی سازه چیست؟ ساختمون 24 | amosarchitecture

ما برند مجله خبری معماری و ساختمان آموسمون 24 را نام گذاری کردیم تا در 24 ساعت هر روز به آخرین اخبار و آموزش های پردرآمد ترین صنعت دنیا یعنی ساختمان دسترسی داشته باشید. برج ایفل یکی از هنرمندان ترین و علمی ترین سازه هایی می باشد که برای ساخت آن زحمات بسیاری کشیده شده است. تمامی این دروس علم اولیه و مورد نیاز برای یک مهندس سازه می باشند و افرادی که می خواهند در این رشته فعالیت داشته باشند، بایستی تمامی موارد بالا را خوبی بلد باشند. دروس مهندسی سازه به ۹ واحد دروس اختیاری و ۱۳ واحد دروس الزامی تقسیم می شود. سازه یا آزاد است، یعنی اتصال مشخصی با زمین ندارد، مانند هواپیما که یک نوع سازه است، و یا ممکن است غیرآزاد باشد، یعنی اتصال مشخصی با زمین دارد.

http://barbarietehran.ir

به دلیل طبیعی بودن ساختار چوب وهمچنین بدلیل اینکه بر خلاف دیگر مصالح ساختمانی ، اکسیداسیون روی چوب اثر ندارد این امر باعث میشود چوب در برابر عوامل بیرونی و محیطی تغییر شکل نداده و مقاومت خوبی از خود نشان دهد. عمر مفید یک سازه چوبی در صورت استفاده از متریال درجه یک و همچنین ساخت اصولی سازه و در صورت استفاده صحیح، بعضاً تا 300 سال خواهد بود. علاوه بر عایق‌کاری‌های مختلفی که هنگام فرآوری چوب و در مرحله نصبِ اجزای ساختمان صورت می‌گیرد، باید به ویژگی عایق بودن چوب نیز اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که سازه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی داشته باشند و گرما یا سرمای داخلی آن‌ها به ندرت با محیطِ بیرونی تبادل داشته باشد. به طور تقریبی می‌توان گفت که یک سازه چوبی در مقایسه با ساختمان‌های ساخته شده از مصالح دیگر تا 5 برابر مصرف انرژی کمتری دارد. برخی از ویژگی‌های آورده شده در جدول زیر باعث شده است که سازه‌های فولادی و فلزی از بتن و سایر مصالح ساختمانی متمایز شود.

تقویت فونداسیون در مقاوم سازی اجزای سازه ای

شرکت سازه های آبی صدرا مهاببا نام تجاریآب سازهدر سال 95، با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و همچنین تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. امروزه این شرکت به عنوان یکی از شرکت های مهندسی بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد. بهبود کلاف کشی یکی دیگر از رویکردهای مقاوم سازی اجزای سازه ای هستند. کلاف ها در ساختمان های بنایی اجزای بتنی هستند که ظاهری شبیه به تیرها و ستون ها دارند، اما بعد از اینکه دیوارهای بنایی در محل تلاقی دیوارها یا در فواصل معین ساخته می شوند. گاهی اوقات از کلاف های فولادی در بنایی مقاوم سازی اجزای سازه ای نیز استفاده می شود. کلاف های عمودی و افقی باعث ایجاد انسجام و مهار در ساختمان بنایی شده و پایداری آن را حفظ می کنند.

  • پلان ساختمان مثل ساختمان‌های بنایی دیگر نسبت به محور اصلی ساختمان متقارن باشد.
  • الگوی گنبد کیویت شامل یک سری مثلث های تقسیم شده در امتداد جهت محیطی است که دارای یک راس مشترک در تاج گنبد هستند.
  • همه این پایه ها برای ساخت بقیه اجزای ساختمان ایجاد می شوند.
  • البته آب و هوا‌، اقلیم و وضع جغرافیایی ‌تنها دلیل به وجود آمدن معماری خشتی نیست بلكـه مـسأله بسیار ویژه وجود ‌شوره‌ است كه در منطقه یزد و اطراف آن بسیار شایع است.
  • قسمتی از سازۀ ساختمان که غالباً پایین تر از سطح زمین قرار گرفته و نیروهای وارد ه را به خاک یا بستر سنگی پی انتقال می د هد، شالود ه گویند.

دروس اختیاری از جمله دروسی هستند که دانشجویان می توانند به اختیار خود آنها را انتخاب و در آن حوزه تحقیق کنند و به علم و دانش آن برسند. ساز و ساختن از ریشه ی 《ساگ و راست》به معنی درست و تندرست هستند. [ زَ/ زِ ] ( اِ ) در کتابهای جدید ریاضی بجای عامل معمول شده است. [ زَ / زِ ] ( اِ ) به لغت دری تبری به معنی جاروب است که خانه و فرش بدان روبند.

سازه فضاکار از اجزایی شامل گره‌ها، اعضاء بدنه اصلی شامل پروفیل‌ها و تکیه‌گاه‌ها تشکیل شده‌است. عمده‌ترین مقاطع بکار رفته در سازه‌های فضاکار مقاطع دایره‌ای، به صورت توپر یا توخالی، و مقاطع نبشی یا قوطی است. شکل و موقعیت تکیه‌گاه‌ها در سازه‌های فضاکار، تأثیر زیادی در توزیع نیروها دارد. در بنا کردن ساختمان از سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است.

ساختمان‌های بنایی محصور در كلاف :