اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر | amosarchitecture

جایی که، به دلایلی از پایداری، لازم است که ملک صنعتی توجه خودش را متمرکز کند. کیفیت هوای محدوده شهری پایین است و باعث پایین آمدن کارایی ساختمان سبز می شود. تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد. ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به فضایی منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید.

نظارت و اجرا واحد اداری

یک معماری خوب و پایدار بایست کم ترین تأثیر را به محیط خود وارد کند. ویترویوس معمار و نظریه پرداز سده های میانه استحکام، زیبایی و فایده را ویژگی های یک معماری خوب می دانست. ساختمانی با این خصوصیات می تواند پاسخگوی نیازهای روانی، کاربردی و اقتصادی جامعه باشد. نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل می‌کنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد. اغلب متریال به کار رفته در سبک کلاسیک مانند نمای رومی سنگ‌های گران‌قیمت مانند تراورتن یا مرمر است که هزینه‌های نما را افزایش می‌دهد درحالی که برخی از نماهای مدرن با سیمان، ترکیب آجر و سنگ طراحی می‌شود که هزینه کمتری دارد. طراحی پنجره‌ها و المان‌های نما، متریا‌ل‌ها، نورپردازی نما و توجه به ویژگی‌های بومی و سنتی منطقه از جمله مواردی هستند که در طراحی نما اداری باید مورد توجه قرار گیرند.

راستی ما یک مقاله‌ی جامع درباره‌ی نمای کامپوزیتداریم که ممکن است برایتان جالب باشد. در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها و … شرکت آرکا بهره مند گردید. نگرش و تحولاتی که در معماری جهان پس از معماری پایدار اتفاق افتاده است. رابطه انسان را با طبیعت و محیطی که در آن زندگی می کند بسیار نزدیک تر کرده است. این نگرش نه تنها در معماری تأثیر گذار بوده بلکه بر جنبه های مختلفی از زندگی اعم از اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی مردم یک جامعه پایدار مؤثر بوده است.

http://barbarietehran.ir

در ایالات متحده، ۹۰% از مجله خبری معماری و ساختمان آموسهای اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صیح و بعدازظهر ناخوشایند است. استفاده از سایه بان برای ممانعت از نور خورشید از سمت جنوب آسان می باشد. با این وجود اگر جهت اولیه، شمالی – جنوبی باشد نور خورشید به همه ی اتاقها می رسد.

ب) فضاهای گروهی:

پارتیشن های ام دی اف، چوبی، آلومینیومی و شیشه ای برای جدا کردن فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها مثل دیوار نیستند که فضای زیادی اشغال کنند، اما تمرکز و آرامش لازم را به کارکنان می دهند. ساختمان های اداری را نمی توان با کمترین هزینه طراحی کرد از طرفی صرف هزینه ی بسیار بالا نیز در طراحی نمای ساختمان اداری معقول نمی باشد.

  • در ادامه گروه معماران آرل به دنبال پاسخی برای این پرسش، سعی در معرفی فضایی مناسب با بازده حد اکثر خواهد داشت.
  • پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند.
  • برای جداکردن بخش فروشگاهی در پایین از بخش اداری در بالا از دیوار حائل، یا سطح بتنی استفاده شده است.
  • مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارن.
  • RB12 دارای نمای پنجره دار بیوشیمیایی می باشد که به طور خودکار میزان مصرف نور را کنترل و امکان ورود نور بهینه را در طول روز فراهم می کند و همچنین وجود باغچه در تراس ها خود باعث خنک شدن فضاهای داخلی می شود.
  • استاندارد کردن ابعاد و جانمایی درست باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.