اصول کلی و روند طراحی معماری مهندسین نقش شهر | amosarchitecture

در ساخت هر سازه اول باید نقشه های مربوط به آن تهیه شود. که این نقشه ها به دو دسته نقشه های معماری و نقشه های سازه تقسیم می شوند. نقشه های معماری شامل پلان های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان است.

  • در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید.
  • برای بسیاری از افراد تازه کار و کم تجربه که قصد تهیه ابزارآلات مختلف را دارند ممکن است این سوال پیش آید که دریل شارژی …
  • اما در رشته معماری، بیش تر به جنبه های زیبایی شناختی فضا پردازد و توجه اصلی بر ایجاد یک محیط با بهترین هندسه ممکن است .
  • معماری یک هنر اجتماعی است.[۲۲] معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند.
  • در تعریفی دیگر معماری یک اشتیاق، یک حرفه و همچنین یک علم برای کسب و کار است.

در جنوب‌غربی آسیا، فرهنگ نوسنگی درست بعد از ۱۰۰۰۰ سال قبل میلاد در سرزمین شام حضور پیدا کرد؛ و از آنجا به سمت شرق و غرب گسترش پیدا کرد. در آن‌جا فرهنگ‌های ابتدایی نوسنگی در آناتولی، سوریه و عراق در حدود ۸۰۰۰ ق.م. وجود داشت و اولین جامعهٔ تولیدکننده غذا ابتدا در جنوب شرقی اروپا در حدود ۷۰۰۰ ق.

تلفیق معماری مدرن و معماری سنتی

همه میدانیم موتور اتومبیل برای کارکردن روان به روغن موتور نیاز دارد. روغن موتور قطعات متحرک موتور را روانکاری نموده و از آنها در برابر … از فشار کم آب تا گرفتن چاه فاضلاب، این قسمت پر ترافیک خانه مشکلات عجیب و غریب زیادی دارد. معمولا پایان سال و آغاز سال جدید همه درگیر خانه تکانی و نظافت میشوند؛ اما اگر تنها زندگی میکنید، تعطیلات را در سفر میگذرانید و …

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل

یک مدیر مجله خبری معماری و ساختمان آموس وظیفه ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیت‌ها به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه را برعهده دارد. این رشته دانگاهی عمر زیادی در کشور ما ندارد و می تواند از طراحی یک پارک تا اراضی مخدوش شده مثل دفن زباله را شامل شود. کلمه معمار در زبان لاتین Architect و در زبان عربی از ریشه ” عمر” به معنای عمران و آبادانی و در زبان فارسی نیز از کلمه مهراز که از دوبخش “مه” به معنی بزرگ و “راز” به معنی سازنده تعریف شده است. در نهایت لازم به ذکر است آثار معماری همواره بخشی از تاریخ یک ملت اند و به عنوان نمادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … یک کشور شناخته می‌شوند. تخت جمشید و اهرام ثلاله مصر نمونه ای از این آثار می باشند که همواره به عنوان شناسنامه یک تمدن از آن ها یاد می‌شود.

با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد. همچنین ثبات از بین رفته و تلویحاً نوعی تکان بصری ایجاد می‌کند. با مبلمان و پنجره‌های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط می‌توانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را می‌توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به‌طور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید.

http://barbarietehran.ir