رشته مهندسی معماری برای چه کسانی مناسب است؟ | amosarchitecture

این مجله خبری معماری و ساختمان آموس است که داوطلبان باید با توجه به علاقه خود به سراغ مطالعه یک رشته تحصیلی بروند. داوطلبان گروه ریاضی برای قبولی در کنکور سراسری به دنبال رشته‌های مهندسی هستند که درآمد زیادی دارند. یکی از رشته‌های محبوب گروه ریاضی، رشته مهندسی معماری است. رشته مهندسی معماری یکی از پردرآمدترین رشته‌های گروه ریاضی در کنار مهندسی عمران است. این بدین معنی است که رشته معماری تنها به مسائل فنی مربوط نمی‌شود. داوطلبان باید توجه زیادی به جنبه هنری این رشته داشته باشند.

  • معماری به سازگاری انسان‌ها برای هماهنگی با محیط کمک می‌کند.
  • بعد از دوران اوج محبوبیت باروک در فرانسه سبک رکوکو رواج یافت.
  • عمل‌کرد یک ساختمان تأثیر عمیقی بر شکل‌گیری فضاهای مختلف و اندازه و ریخت آنان می‌گذارد.
  • در این مقاله قصد داریم اطلاعات اجمالی اما مفیدی را در مورد مفهوم DIY ارائه دهیم و نگاهی به معماری DIY بیندازیم.
  • معماری از سازواره، آرایش، تناسبات، پسندیدگی، هماهنگی، قرینگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه می‌شود .
  • شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد.

علاوه بر زمان صرف شده در دفتر و هنگام طراحی، یک معمار باید از ساختمان‌ها و طراحی‌های تازه بازدید کند؛ و در تماس مداوم با ایده‌های جدید باشد. همچنین مهارت‌هایی مانند سواد رایانه‌ای، توانایی نظارت بر کارگاه و مدیریت پروژه برای یک معمار ضروری است. یک معمار با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون بپذیرد.

دروس عمومی: 20 واحد

در این مطلب به بررسی مفهوم معماری پایدار، اهمیت آن و مولفه های معماری پایدار پرداخته‌شده است. اسناد ساختمانی پس از نهایی شدن طراحی، معماران اسناد را با جزئیات کاملِ ساخت آماده می‌کنند که باعث می‌شود پروژه ساخته شود. این اسناد دستورالعمل مونتاژی است که پیمانکاران از آن پیروی خواهند کرد.

سبک هنر نو

از آن زمان تا به حال، پیوسته این هنراصیل ایرانی در ارتباط با موضوعات گوناگون، به ویژه دلایل مذهبی و … سبک معماری سنتی ایرانی به عنوان یکی از معروف‌ترین و زیباترین سبک‌های معماری در جهان شناخته‌ شده است که در مقایسه با سبک های معماری موجود در دیگر کشورها، جایگاهی ویژه دارد. شکوه معماری سنتی ایرانی که هنر معماران اصیل ایرانی و عناصر و سازه های معماری سنتی ایرانی را به نمایش می‌گذارد، به دلیل خصوصیاتی چون، محاسبات دقیق، فرم درست سازه ها و رعایت مسایل فنی و علمی در بناهای ایرانی است.

تفاوت رشته معماری با مهندسی عمران

با گذشت زمان، ممکن است جنبه طراحی یا جنبه فنی کار را ترجیح دهید. جهتی که در حرفه خود انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که روز معمولی شما چگونه خواهد بود. طراحی معماری بر طراحی ساختمان، استفاده از مدل‌های سه بعدی، طراحی، رندر و غیره تمرکز دارد. طراحی فنی بر ساخت، مستندات و جزئیات یک پروژه تمرکز دارد. جنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید. سعی کنید اگر می‌توانید فرصتی برای گذراندن مدتی در یک دفتر معماری داشته باشید.

http://barbarietehran.ir