رشته مهندسی معماری برای چه کسانی مناسب است؟ | amosarchitecture

معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت. البته گاهی نبز پیش میاید که وظیفه طراحی نیز برعهده مهندس عمران باشد اما همیشه ریزه کاری ها و مسئولیت زیباسازی سازه بر عهده مهندسین معماری است. رسانه ای مستقل با همکاری مؤثر حرفه مندان، اندیش‌مندان و هنرمندان داخلی و خارجی این حوزه، جهت ارتقاء کیفی و کمی در هنر معماری و صنعت ساختمان در کشور… یکی از نکات بسیار جالب و مورد توجه در معماری سنتی ایرانی، تمرکز بر عناصر خاک، باد و آفتاب است.

  • با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت.
  • اره­‌های عمود بر که به اره چکشی نیز معروف است، یکی از مهم­ترین و کاربردی­‌ترین ابزارآلات مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله صنایع چوب، …
  • کشورهای اروپایی همچون انگلستان، آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، ایتالیا و همینطور کشورهای همسایه همچون ترکیه در رشته مهندسی معماری به صورت بورسیه و آزاد اقدام به جذب دانشجو می‌کنند و البته هر یک شرایط منحصر به فردی را برای پذیرش متقاضیان دارا هستند.
  • آشپزخانه قلب خانه است و قطعا کابینت ها مرکز زیبایی آشپزخانه هستند.

در این فرآیند، معماران به سبب موانعی که قوانین اقتصادی ایجاد می‌کند، امکان تقلید از هم صنفی‌های خود جهت تولید آثاری که تقاضایی برای آن وجود ندارد را از دست می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که انواع معماری به شکل‌های اجتماعی آن جامعه بستگی دارد. معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم.

مجسمه سازی چیست؟ مجسمه سازی شاخه ای از هنرهای تجسمی است که به شکل دادن اشیا با مصالح مختلف میپردازد. احتمالا باغبانی سلامت ترین فعالیتی است که انسان میتواند در منزل انجام دهد. اگر یک حیاط کوچک در خانه داشته باشید، این شانس را خواهید …

خانه ی زمستانی

چکش با اینکه ابزاری ساده و ابتدایی است ولی میتواند باعث آسیب دست و انگشتان شود. پیستوله یا رنگ پاش ابزاری کاربردی برای رنگ پاشی انواع سطوح است. این ابزار سرعت عملیات نقاشی را بالا میبرد و میتوان از آن به …

http://barbarietehran.ir

از مجله خبری معماری و ساختمان آموس مجموعه ما، کانسپت یک طراحی معماری، آن فرمی است که برای یک کاربری تعریف می شود، برای مثال کانسپت طراحی صورت تمامی انسان ها یک است، همه دو چشم در بالا، یک بینی در مرکز، یک لب پایین آن و …. را در ساختار صورت دارند اما بینهایت صورت در دنیا وجود دارد که به یکدیگر شبیه نیستند. آنچه در یک طرح یکپارچه مهم است، ان است که ردپای یک خط فکری منظم در یک طرح دیده شد، از طراحی المان های جز تا طراحی المان های کل، این امر را مجموعه ما، وفاداری به کانسپت می نامد. در مجموع خروجی یک طراحی معماری مهم است که وقتی در نگاه بهره برداران آن بستر طرح قرار می گیرد، قضاوت جمعی آن بهره برداران، ارزش افزوده آن بنا بواسطه تناسب و نظم قرارگیری المان های مختلف در کنارهم را تحسین نماید.

بازار کار در ایران‌