معماری و شهرسازی پایدار | amosarchitecture

در این مقاله سعی کرده یازده سبک مهم معماری که در تاریخ این علم و هنر جایگاه ویژه ای داشته اند را با تعاریفی کوتاه از تاریخچه و ویژگی هایشان معرفی کنیم. هنر عمران چندین تعاریف از معماری ذکر کرده که با توجه به آنها می‌توانیم درک کنیم که هرکدام مختص زمان خود بوده و با توجه به تغییرات و دگرگونی های اعمال شده، تعریف ها نیز تغییر پیدا کرده اند. مهندس معمار علاوه بر خلاقیت باید طرح هایی بی همتا را پیدا کند در واقع چیزی که معمار را زنده نگه میدارد طرح منحصر به فرد اوست.

تعریف معماری از دیدگاه نظریه پردازان و معروف ترین معماران

نسخه‌های اسناد مجله خبری معماری و ساختمان آموس و ساز به پیمانکاران بالقوه توزیع می‌شود تا پیمانکاران بتوانند هزینه‌های ساخت و ساز را تخمین زده و شرایط همکاری خود را اعلام کنند. در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند. معماران مدارک طراحی شامل رندرها و مدل‌ها را با درجه‌ای از جزئیات تولید می‌کنند که امکان ارزیابی و تائید آن برای کارفرما فراهم شود. آنها نیازهای کارفرما را تفسیر می‌کنند، محل ساختمان و محیط اطراف را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بودجه را در نظر می‌گیرند و طرحی را در این پارامترها خلق می‌کنند. معمار متخصصی حرفه ای است که ساختمان ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقش اساسی در ساخت آنها ایفا می‌کند. معماران در زمینه‌ی هنر و علمِ طراحی ساختمان آموزش می‌بینند.

فضای مناسب و زیبای آشپزخانه، نیز نشان از مهمان نوازی و مهماندوستی خانواده و کل ایرانیان داشت. در مجموع مهندس معمار هرچه خلاق‌تر، توانمندتر و کارنامه کاری بهتری داشته باشد، به درآمدهای بالاتری دست مییابد. هدف اصلی این گرایش طراحی ساختمان های مفید ، زیبا و اصیل همراه با رعایت توازن نسبت به محیط است.

سبک پست مدرن

دانش‌‌آموزان پس از گذراندن این دو سال در آزمون سراسری شرکت می‌کنند و برای کارشناسی این رشته آماده می‌شوند. رشته مهندسی معماری یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه ریاضی است. این رشته به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه محیط داخلی و خارجی خانه را طراحی کنند. رشته معماری تمرکز زیادی بر روی طراحی دارد و از جنبه زیباشناسی ساختمان را بررسی می‌کند.

  • معماری باروک دارای تزئیناتی می‌باشد که همگان را مجذوب می‌کند.
  • با مقایسه بین پلانها و فضاهای داخلی می توان شباهت های زیاد بین آن دو را دید.
  • حتی گران ترین و زیبا ترین خانه ها با گذشت زمان فرسوده میشوند، لوله ها و اتصالات دچار مشکل میشود و ظاهر خانه دیگر جذاب …

مهندس معمار دارای تفکرات ناب و خلاقانه است که با توجه به فرهنگ سبک معماری منطقه، اقلیم دید و منظر مناسب طرح می زند. این هنر یکی از هفت هنر اصلی است و معمار هنرمند است و آثار او در گروه آثار هنری قرار می گیرد. معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد. رشته معماری در مقطع کارشناسی از 8 ترم تحصیلی تشکیل شده است که در مدت زمان 4 سال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بله این رشته در حال حاضر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش مهندسی معماری و مهندسی معماری داخلی است. این رشته برای افرادی مناسب است که دارای قدرت خلاقیت بالا، ذوق هنری و تخیل قوی برای ایده پردازی هستند.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس