مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | amosarchitecture

در مطالب قبل درباره سشوار صنعتی، انواع آن و کاربردهایی که دارد صحبت کردیم. سشوارهای حرارتی در صنایع اتومبیل، خدمات صافکاری خودرو، کارگاه های کوچک … برای انتخاب دستگاه کارواش خانگی توجه به چند نکته ضروری است. مهم ترین این نکات شامل فشار آب ورودی و خروجی، دبی آب و نوع …

http://barbarietehran.ir

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي…

آموزش

داوطلبان گروه ریاضی و تمامی گروه‌های آموزشی باید قبل از انتخاب هر رشته تحصیلی، اطلاعات زیادی در مورد رشته داشته باشند. کسب اطلاعات کافی در مورد رشته تحصیلی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها بهترین نتیجه را در طول دوران تحصیل بگیرند. داوطلبانی که به رشته مهندسی معماری علاقه دارند باید با معایب و مزایای این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. رشته مهندسی معماری نیز مانند سایر رشته‌های گروه ریاضی دارای معایب و مزایایی است. شما به هیچ عنوان نمی‌توانید یک رشته تحصیلی را بدون عیب و دشواری معرفی کنید.

معماری ایرانی

مجله خبری معماری و ساختمان آموسمندانی که شیشه‌های رنگین خلق می‌کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده می‌کردند تا اندیشه‌های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی‌آورند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه‌های روان‌شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند. در چرخهٔ رنگ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیرهٔ نزدیک به سیاه) را دارد. یک معماری بومی در نروژ که خانه ای ساخته شده از چوب با ارتفاعی از سطح زمین می‌باشد.

نرم‌افزارهای کاربردی رشته مهندسی معماری

هدف اصلی این رشته ایجاد زمینه مناسب برای زیست انسان می باشد. این شیوه در اواخر قرن ۱۹ پدیدار شد، و با شکل های پرپیچ و خم و موّاج بناها، طرح اتاق ها، و تزیینات داخلیِ سبک نئوگوتیک به مقابله برخاست. معماری اروپا در قرون ۱۷ و ۱۸ با الهام از یافته های باستان شناختی مجدداً بر اسلوب های جدی تر کلاسیک تمرکز یافت.

  • جنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید.
  • امید است که فعالیت­ های نشریه معماری و شهرسازی پایدار و شما عزیزان مشارکت کننده در این نشریه، گامی در جهت رشد وتعالی دانش معماری و شهرسازی این مرز و بوم باشد.
  • این مجموعه، اسناد ساخت و ساز است که طرح را به دستورالعمل‌ها و مشخصات فنی برای پیمانکاران و کارشناسان ساخت و ساز تبدیل می‌کند.
  • همه فن حریف بودن صفتی نیست که تنها بتوان به انسان‌ها نسبت داد، ابزارها هم می‌توانند همه فن حریف باشند.
  • یک معمار با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون بپذیرد.
تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس