گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800 ساختمون 24 | amosarchitecture

این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. ساختمان هایی که از نظر ساختاری ضعیف بوده و در نتیجه ناامن، غیر بهداشتی یا آلوده می باشند. طبق مقررات دولت، این ساختمان ها باید طبق دستورالعمل مرجع ذیربط، در صورت امکان، مرمت و در غیر این صورت، تخریب شوند.

۸. ساختمان های ذخیره سازی

اجاق گاز یکی از مجله خبری معماری و ساختمان آموس ترین تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه است که بسیاری از افراد با تصور اینکه نصب اجاق گاز رومیزی کار چندان سختی نیست بدون توجه به استانداردهای نصب اجاق گاز اقدام به این کار می کنند. در صورتی که رعایت تمام نکات برای نصب اجاق گاز رومیزی بسیار با اهمیت است و باید موارد ایمنی به طور کامل رعایت شود. هدف از بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای ساختمان ها بهبود عملکرد اجزاء سازه هنگام زلزله احتمالی است.

ساختمان های در حال تخریب تهران

پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند. این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند.

http://barbarietehran.irمهندسین سازه برای این مرحله از قالب‌های فلزی یا قالب‌های چوبی استفاده می‌کنند که هم از خروج بتن و آب سیمان جلوگیری می‌کند و هم شکل اولیه فونداسیون حفظ می‌شود. تا اینجای کار با یک یا چند ردیف پی ساختمانی آماده شده از قبل مواجه هستید که تمامی نکات و اصول مهندسی بر روی آنها پیاده شده است. در این مرحله مهندس سازه و مهندس ناظر از شما می‌خواهد که فرایند آرماتوربندی فونداسیون را انجام دهید. در این مرحله، به شما گفته می‌شود که از چه حجمی از میلگردها و با چه قطری استفاده کنید. هر چه تعداد طبقات ساختمان شما بیشتر باشد، تراکم و قطر میلگردها در آرماتور بندی فونداسیون نیز بیشتر خواهد بود. اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، بهتر است اجرای آن را به یک شرکت پیمانکاری ساختمان واگذار کنید.

  • میراگر ها نقشی در تحمل بارهای ثقلی نداشته و تنها زمانی که ارتعاش ناشی از زلزله به ساختمانوارد شود عمل می کنند.
  • پس از مشخص شدن محلی که باید عملیات مقاوم سازی در آن انجام شود محل مورد نظر به فواصل بین 10 تا 30 سانتی متر سوراخ کاری می شود.
  • ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.
  • یک ساختمان با ستون‌های فلزی این متد در انبوه‌سازی‌ها کاربرد بسیار دارد.
  • فاصله بین دستک ‌ها را نیم متر کمتر در نظر می ‌گیریم؛ مثلاً اگر در روش قبلی 2 متر بوده است حالا 1.5 در نظر می ‌گیریم.
گچ سیمانی به طور کلی با ضخامت ۱۳ میلی متر استفاده می شود و بعضی اوقات می تواند ضخامت ۲۰ میلی متر نیز داشته باشد. ستون ها، بخش های عمودی ساختمان هستند که در امتداد آن ها تیرها و دال ها قرار می گیرند. دیوارها، بلوک هایی از آجر یا سنگ هستند که فضای ساختمان را به دال های مختلف از تیرها و اتاق های مختلف تقسیم می کنند. دیوارها وزنی که از تیرها و دال ها رویشان وارد می شود، به پی منتقل می کنند.

قالب بندی فونداسیون ساختمان