تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | آل اسکیپ

تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | آل اسکیپ

البته ما توصیه می کنیم که حتما برای ساخت و طراحی اتاق فرار های ترسناک مورد نظر خود، با شرکت های معتبر و حرفه ای در این زمینه تماس لازم را داشته باشید و این کار حرفه ای را به دست افراد کاربلد و متخصص بسپارید. بعد از طی کردن مراحل پیش تولید باید سراغ سخت‌ترین و البته مهم‌ترین مرحله ساخت اتاق فرار، یعنی طراحی سناریو و معما برین. حتما شما هم قبول دارین که بهترین اسکیپ روم‌هایی که رفتین، سناریو و معماهای جذاب، پیچیده و چند لایه‌ای داشتن.

بدون تعارف، گیم مستر ها را باید دارای نقشی تعیین کننده در کیفیت یک اتاق فرار دانست. گیم مسترها باید بتوانند علاوه بر ایجاد یک ارتباط دو طرفه و صمیی با هر گروه از بازیکنان، در قبل و حین انجام بازی، بتوانند به سوالات آنها پاسخی خوب و کافی بدهند. اطلاعات یک مدیر بازی حرفه ای باید در سطح خوبی باشد تا از پس هر سوالی بربیاید.

تیزر اتاق فرار مرداب از مجموعه Barcode Escape

علاوه بر اتاق لازم است در واحد کنترل نیز از تجهیزات متعددی استفاده شود. با توجه به اینکه در این بازی بیشتر با جوانان عاشق تکنولوژی سروکار دارید، در نتیجه باید به هزینه های هوشمندسازی اتاق نیز توجه داشته باشید. در حالت کلی برای اینکه محیطی کاربردی در اسکیپ روم ایجاد کنید، فضایی با متراژ حداقل 80 متر را باید در نظر داشته باشید.

سناریو سازی در طراحی اتاق فرار

هدف اصلی تیم ما، طراحی و اجرای بازی‌های اتاق فرار و همچنین بازی‌های معمایی در فضای واقعی است. از جمله سوالات رایج در این حوزه این می باشد که طراحی و ساخت اسکیپ روم چقدر زمان میبرد؟ مدت زمان ایده پردازی و طراحی سناریو، آماده سازی محیط و دکوراسیون و هوشمند سازی تا حد زیادی تابع شرایط می باشند. در حالت کلی می توان گفت از ابتدایی ترین گام ها تا بهره برداری نهایی چندین ماه تا یکسال ممکن است طول بکشد. به عنوان دومین گام برای طراحی بازی مهیج اتاق فرار می توان به طرح سناریو اشاره نمود. انجام این کار نیاز به تجربه و تخصص بالایی داشته و تیمی از افراد حرفه ای و خلاق باید بتوانند با در نظر گرفتن جوانب مختلف بهترین سناریو را طراحی کنند. در مرحله طراحی سناریو، ابتدا ژانر مشخص شده و به مرور با تصویرسازی ذهنی با رسم مراحل مختلف بر روی کاغذ نواقص کار برطرف میشود.

  • در واقع تا این مرحله راه اندازی اتاق فرار بر روی کاغذ و به صورت یک طرح کلی انجام شده طراحی و ساخت اتاق فرار است.
  • قطعا هر چه به پایان اتاق فرار نزدیک می‌شوید، با معماهای سخت‌تر و طولانی‌تری هم روبه‌رو می‌شوید.
  • اگر شما هم قصد دارید تا در خصوص نحوه ساخت اتاق فرار ترسناک یک سری از مهمترین و دقیق ترین اطلاعات را به دست آورید، بایستی از نزدیک با هر یک از این تکنولوژی های مذکور آشنا بوده یا افراد با تجربه در این زمینه ها را استخدام کنید.
  • مخصوصا اگه قراره یک اتاق فرار ترسناک راه اندازی کنین؛ خیلی مهمه که دقیقا دست روی نقاط ضعف افراد بذارید تا بیشترین احساس ترس رو در اونها ایجاد کنید.
  • ایرانادکور، ضمن اهمیت دادن به تمام نیاز های شما برای طراحی فضاهای مختلف ، تلاش در ارائه خدمات با کیفیت در کمترین زمان با صرف حداقل هزینه را دارد .
اسکیپ روم اختراع ژاپنی‌ها به شمار می‌رود و برای نخستین‌بار در سال ٢٠٠٧ میلادی، اولین اتاق فرار در شهر کیوتو ژاپن آغاز به فعالیت نمود. استقبال بی‌نظیر مخاطبان از این بازی به گونه‌ای بود که در مدت زمان کوتاهی، ساخت اتاق فرار در دیگر نقاط دنیا مانند سنگاپور و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی رونق گرفت و طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا پیدا کرد. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که در دنیا بیش از ۸۰۰۰ اتاق فرار با سناریوهای گوناگون وجود داشته باشد. امروزه در اغلب کشورهای جهان این تفریح مهیج در کافه‌ها، کلاب‌ها و شهربازی‌ها ارائه می‌شود و این مقبولیت و گستردگی، اسکیپ روم را به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های واقعی در دنیا بدل نموده است.