سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | amosarchitecture

یکی از پدیده ‌های مخربی که برای اکثر ساختمان‌ ها بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می ‌افتد نشست ساختمان است. با این حال اگر نشست هم انجام شد باید با راهکارهای مختلف جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا باعث خرابی سازه نشود. بطور کلی مقاوم سازی به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شود که روشهای نوین در حال گسترش هستند. زیرا دو روش های قدیمی تر مانند افزودن زاکت بتنی و یا افزودن دیوار برشی سازه علاوه بر سنگین شدن هزینه بیشتری نسبت به روشهای نوین تر صرف می کرد. در روش های جدید مانند استفاده از الیاف FRP وزن سازه افزایش چشمگیری نداشته و امروزه با افزایش تولیدات الیاف FRP شاهد کاهش قیمت این الیاف در بازار هستیم. بسیاری از ساختمان هایی که چندین سال از ساخت آن ها میگذرد بر اساس آیین نامه ها و روش هایی طراحی و ساخته شده اند، که امروزه از درجه اعتبار ساقط گشته و برای عملکرد مناسب نیاز به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای دارند.

ریزش ساختمان در حال بازسازی جان کارگر مشهدی را گرفت

منظور از ساختمان‌های بنایی ساختمان‌هایی هستندکه مصالح آنها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌اند و در آن‌ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود. برای ساختمان‌های کوچک که از ۲ طبقه تجاوز نمی‌نمایندو یا حداکثر ارتفاع آن‌ها از صفر صفر زمین ۸ متر می‌باشد می‌توان از این نوع ساختمان استفاده کرد. گاهی اوقات خاک زیر ساختمان بیش از حد نرم است و یا عواملی دیگر باعث ایجاد حفره‌ های در سطح زیر پی می‌ شوند. اگر این حفره‌ ها کوچک باشد می ‌توان از آن‌ ها صرف نظر کرد اما در صورت بزرگ بودن حفره می ‌تواند حتی باعث ایجاد چاهک شده و دیوارهای ساختمان را در خودش فرو برد. در این‌ صورت باید ابتدا پی ساختمان تعمیر شود و بعد از آن به سراغ دیوارها برویم و بقیه مراحل مانند توضیحات قبلی انجام خواهد شد.

http://barbarietehran.ir

خدمات ساختمانی دیگری از جمله آب رسانی، برق کشی، زهکشی و فاضلاب و نصب کمد و گنجه در داخل ساختمان، وجود دارند که به عنوان مؤلفه های پس از ساخت یک ساختمان در نظر گرفته می شوند. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن، در درجه اول برای نگهداری سوابق معاملات تجاری، حساب های بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به عنوان یک ساختمان تجاری طبقه بندی کرد. ساختمان های تحت این طبقه، شامل دفاتر، بانک ها، ساختمان های دادگستری و سایر موسسات حرفه ای هستند که اهداف فوق را در بر می گیرند. این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند.

فعال بودن سامانه پیامک سازمان

زمانی که پی کنی و گودبرداری مجله خبری معماری و ساختمان آموس به پایان رسید، لازم است که وضعیت آن را از لحاظ استحکام مورد بررسی قرار دهید. این موضوع نیز باید توسط مهندس سازه انجام گیرد و در صورت نیاز به شما اعلام می‌شود که نیاز به چه سبکی از مقاوم سازی خواهید داشت. حتی ممکن است با توجه به شرایط زمین، از شما خواسته شود که یک یا دو ردیف دیوار سنگی ایجاد کنید تا از لحاظ استحکام زمین اطمینان حاصل شود. مراحل بعدی که شامل اجرای سازه ساختمان، اجرای تاسیسات ساختمان و ظریف کاری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است به صورت سه فاز مجزا در ادامه توضیح داده خواهند شد. ترک‌ها ممکن است فقط ظاهری باشند یا نشانه‌ای از یک تنش سازه‌ای مهم و یا فقدان مقاومت و دوام ساختمان. ترک‌ها ممکن است وسعت خرابی رانشان دهند یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشند.ترک‌ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد و یا در بتن سخت.

  • تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در…
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • مجتمع مسکونی دارای نمایی ترکیبی از سنگ و سیمان است و وجود شیروانی ها نمای زیباتری به بلوک ها داده است.
  • انتخاب غلط یک شیوه‌ نامناسب مقاوم‌سازی ساختمان حتی می‌تواند عملکرد سازه را بدتر هم بکند.
‌مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط مجموعه‌ای از دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده همراه با مجموعه‌ای از قا‌ب‌های خمشی تأمین می‌شود. سهم برشگیری هر یك از دو مجموعه با توجه به سختی جانبی و اندركنش آن دو، در تمام طبقات، تعیین می‌شود. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود. قاب‌های ساختمانی در این سیستم می‌توانند دارای اتصالات ساده و یا گیردار باشند، ولی در تحمل بارهای جانبی مشاركت نخواهند داشت. اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان و زیرآوارماندگان زلزله ترکیه