خانه شیشه ای در Baakline به پایان نزدیک می شود

نادر با این پروژه به دنبال تلفیق نمادهای کلاسیک با فناوری های معاصر و میراث معماری محلی است. این فرآیند طراحی منجر به ترکیبی منحصربه‌فرد از یک ساختار فولادی حداقلی و سنگ‌تراشی طبیعی می‌شود که از معدن محلی سرچشمه می‌گیرد.

کف ها از سنگ بازالت، همچنین یک ماده محلی است. خانه بدون بتن ساخته شده است. این ساختمان منظره ای پانوراما به سمت بیروت، دیر القمر و بیت الدین ارائه می دهد و به باغ بزرگی با درختان زیتون، کاج، مناطق بازی، استخر، و منطقه مهمان در زیر باز می شود.



منبع

این ادای احترام از سنگ، فولاد و شیشه به پروژه همنام فیلیپ جانسون، پیچشی روستایی و زیست‌محیطی دارد که از یک تفسیر مجدد شخصی از عناصر سنتی موجود در نماد مدرنیستی ناشی می‌شود.

به گفته نادر، پروژه او برای خانه شیشه ای رویکرد فیلیپ جانسون را هیبرید می کند، که منجر به طراحی کمتر جزمی و سازگارتر می شود که زمینه محیطی خاصی را در نظر می گیرد که در آن تنظیم شده است. خانه به حجم های مستقل و به هم پیوسته تقسیم شده است که پلان طبقه به عنوان مجموعه ای از واحدهای کوچک برجسته می شود.

در ارتفاع، خانه شیشه‌ای دو برابر می‌شود و در نتیجه دو طبقه به وجود می‌آید که یکی روی هم چیده شده و با صفحه‌ای بسیار نازک از هم جدا می‌شوند. ستون‌های H، مانند خانه فیلیپ جانسون، با فلنج‌های خود رو به نما قرار گرفته‌اند، بنابراین فقط لبه‌ها قابل مشاهده هستند و نه سمت صاف. خطوط شناسایی می شوند، نه عناصر منفرد.

استراتژی ترکیب بندی مبتنی بر ایده رابطه بین داخل و خارج خانه است و موضوع کادربندی و ادغام در افقی را که خانه طراحی شده توسط فیلیپ جانسون در نیو کنعان تعریف کرده بود، توسعه می دهد.

در کشوری که با یک بحران مالی و سیاسی شدید مورد حمله قرار گرفته است، نادر خوشبین و متعهد به کار خود به عنوان یک معمار است.

معمار کریم نادر در شرف تکمیل خانه شیشه ای در باکلین، شهری واقع در کوه لبنان، منطقه چوف، 45 کیلومتری جنوب شرقی بیروت است.