رشته مهندسی معماری: صفر تا صد معرفی رشته معماری در ایران و جهان | amosarchitecture

اگر این کانسپت او انتخاب صحیحی باشد به خاطر تنوعش مورد تعیین قرار می گیرد و اگر این چنین نباشد به خاطر این پیش فرض غلط صلاحیت و شایستگی او زیر سوال خواهد رفت. ایده آلها در واقع نماینده نهایت اهداف و رویاهای یک معمار هستند. یوناس سالک برای احداث ساختمانی تحقیقاتی به نام خود، نمونه های ساخته شده این بنا را در سراسر آمریکا مورد مطالعه قرار داد. او از ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسلیواینا در زمان فعالیت روزانه بازدید به عمل آورد و با کاربران آن به گفتگو پرداخت و از مشکلات آن آگاه شد.

http://barbarietehran.irپس از ارزیابی الگوی سیرکولاسیون موجود که بازدیدکنندگان را به جای جای موزه هدایت می کرد مشخص شد که در سال اول موزه دو برابر مقدار پیش بینی شده بازدید کننده داشت. بدون این طرح سیرکولاسیون، ساختمان قطعاً کارایی موجودش را نمی داشت و احتمالاً میلیون ها بازدید کننده را ناامید می کرد. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند.

رشته پزشکی و آشنایی با این رشته

امروزه نسبت به گذشته آگاهی افراد نسبت به سلامتی بیشتر شده و راهکارهای مختلفی برای تناسب اندام و سلامتی به کار برده می شود. از این رو طراحی و دکوراسیون داخلی سالن بدنسازی به عنوان مکانی که افراد برای انجام فعالیت جسمانی و ورزش به آن مراجعه می کنند فضایی حائز اهمیت می باشد. کارواش خانگی ابزاری است که برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف ساختمان یا ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • در حالی که معمار علاوه بر دیدن این نیازها، باید فراتر رود و معنا، حس یا ایده‌ای را منتقل کند.
  • نشریۀمطالعات معماری ایراندر آخرین رتبه‌بندی کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۹ حائز رتبۀ «ب» شده است.
  • بسیاری از کسانی که با فعالیت­‌های چوب بُری مانند نجاری و صنعت چوب سروکار دارند، به خوبی از اهمیت برش­‌های زاویه‌­دار آگاه هستند.
  • استفاده از نور ونورپردازی، وجود سقف هایی که روی آنها نقاشی کشیده شده، تزیینات فراوان و مجذوب کننده، از ویژگی‌های اصلی معماری باروک است.
  • این بدین معنی است که داوطلبان باید کتاب‌های درسی را از سطر اول تا سطر آخر برای کنکور مطالعه کنند.
  • تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد.

مجله خبری معماری و ساختمان آموس معماری ایران از سال 1385 فعالیت خود در حوزه آموزش تخصصی معماری را آغاز کرده است. تجربه بیش از 16 سال حضور در کنار دانشجویان و حرفه‌مندان معماری باعث شد تا مکتب فکری مرکز معماری ایران شکل بگیرد. در این ویدئو پیشنهاد مرکز معماری ایران برای پیشرفت در حوزه حرفه معماری قابل مشاهده است. معمولا در این نوع معماری، فضایی در نظر گرفته می شد که برای مهمانان خانه بود و به شاه نشین معروف بود، این محیط معمولا تزئینات خاص و منقوشی داشت و با آینه کاری و نقاشی های خاص و استفاده از کاشی های سنتی و زیبای ایرانی تزئین شده بود.

گرچه عمده بناها (نظیر خانه ها و مکان های عمومی) کاملاً در حیطهٔ دانش معماری است، برخی سازه ها و بناهای دیگر (مثل یادمان ها، پل ها، کارخانه ها و…) وجود دارند که در مرزی بین معماری و مهندسی یا معماری و هنر قرار می گیرند. گرایش عمومی به استفاده از منابع و نمونه های معماری پیشین، چه تاریخی و چه متأخر به جای نمونه های بومی هم عصر، از زمان ظهور لویی کان در دهه ۶۰ به عنوان یک طراح فرمها مجدداً مورد توجه قرار گرفت. او صریحاً معماری روم باستان و آثار لوکوربوزیه را منابع اصلی الهام خویش برشمرد. گرچه او هیچوقت درباره معاصرینش به صراحت سخنی نگفته بود اما در زمانی که مشغول طراحی ساختمان کتابخانه آکادمی ارکستر بود از کتابخانه طراحی شده بوسیله هیواستابینز در دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان کتابخانه ای بسیار خوب یاد کرد. این چنین سنجش ها یا مقایساتی می توانند فقط با توجه یک ساختمان خاص صورت نگیرند.

چرا باید معماران سفر کنند ؟