زمان مناسب برای برداشتن جک سقفی

گفتیم که ساختمان سازی نیاز به رعایت اصول زیادی دارد. قالب بندی چوبی کمک زیادی به استحکام بتن و شکل منظم آن میکند. قالب بندی بتنی تونل در بناهای دارای دالان، شبکه فاضلاب، جاده سازی و ساخت تونل بتنی کاربرد دارد. خرید قالب تونلی و کاربرد قالب تونلی به صورت چشمگیری رو به افزایش است . یکی از مهمترین قسمت هایی که در یک سازه بتنی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع قالب بتن است. پانل های قالب بتنی دارای ابعادی با مضرب 5cm می باشند که عرض آن ها از 10cm تا 50cm است و در طول های 50 ، 100 ، 150 ، 200 سانتی متر تولید می شوند. لازم به ذکر است که علاوه بر مزایای پیش ساختگی، معایب به کارگیری پیش ساختگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در واقع aci نوعی آیین نامه در کشور آمریکا می باشد که از معتبرترین آیین نامه های بتن در جهان است که حتی بخش نظام مهندسی کشور و وزارت مسکن و شهر سازی نیز از این آیین نامه پیروی می کنند. رعايت حداقل مقاومت فشاري نمونه استوانه اي 25 MPa براي بتن سازه اي و حداقل تنش سيستم 400 MPa براي فولاد الزامي است. معيارهاي فرعي ديگري نيز بهتر است در طراحي معماري در اين روش رعايت گردند. قالب تونلی : امروزه در ساختمان سازی از مصالح و روش های مختلف استفاده می شود . قالب فلزی : امروزه قالب فلزی بتن نقش بسیار مهمی در پروژه های عمرانی دارد. همچنین نکات مهمی را در رابطه با خرید و فروش جک سقفی ساده برایتان ارائه دهیم.

پس اگر میخواهید چندین دستگاه را به یک مودم متصل کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید تا دستگاهی که خریداری میکنید، از چند پورت پشتیبانی کند. همچنین در هنگام تصمیم گیری برای خرید یا اجاره قالب باید به کیفیت تولیدات شرکتهای قالب سازی بتن دقت شود چرا که قالب بی کیفیت میتواند کیفیت سازه بتنی را کاهش دهد. از طرف دیگر، شیب زمین پروژه نیز باید بسیار کم (حداکثر ۵ درصد) باشد. تامین انتظارات در خصوص عایق کاری حرارتی جدارها، در صورتی که عایق حرارتی در داخل اجرا شود، به دلیل وجود پل های حرارتی متعدد، خصوصا در ساختمان های گروه ۱ ، با مشکلات فراوانی همراه است، در صورتی که عایق حرارتی در طرف خارج ساختمان در نظر گرفته شده باشد مشکلات اجرایی بیشتر می شود، ولی در عوض پل ها حرارتی محل اتصالات به سقف ها و دیوارهای داخلی کاملا حذف می شوند، و اینرسی حرارتی مورد نیاز برای ساختمان های مسکونی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

این روش و سرعت و کیفیت کیفیت اجرا رابالا برده و عملکرد سازه ای و رفتار لرزه ای مجموعه سازه را به لحاظ یکپارچگی اعضاء و اتصالات آن ها به نحو قابل توجهی بهبود می بخشد. اِلمانهـای داربسـت مثلثی با توجـه بـه هندسـه در پلان قابلیت اتصال به دو شـکل مربعـی و مثلثی و نهایتاً دسـت یافتـن بـه باربریهـای متفـاوت را دارا میباشـد. برای ساخته شدن داربست فلزی در اندازه های مخصوص و مشخص برش می خورند و با کمک دستگاه جوش به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. دلیل استفاده از این افزودنی ها ایجاد امکان لایه های بتن پاششی بر روی یکدیگر و جلوگیری از هدر رفتن مصالح در اثر برخورد سریع با سطوح است. باربری هر باکس مونتاژشده را بر حسب فاصله با یکدیگر و آرایش چیدمان می توان تا ۱۴ تن بر متر مربع افزایش داد.

طراحي معماري در اين روش، به دليل محدوديت دهانه هاي قالب مي بايست با اين ابعاد ، سازگار و منطبق باشد، آيين نامه ها و تجربه ساخت نشان مي دهد كه هماهنگي معماري با الزامات سازهاي در اين روش منجر به سهولت اجرا و در نتيجه كاهش زمان خواهدگرديد. شرکت تک پولاد ارائه دهنده این نوع قالب ها می باشد و سالها در این زمینه تجربه دارد. تجربه نشان داده است که کره ایها دست توانمندی در طراحی و تولید انواع ماشینابزار دارند. افزودنی های گاز ساز دسته ای از افزودنی ها هستند که با ایجاد حباب در مخلوط بتن تازه، در طول فرایند هیدراتاسیون و قبل از اینکه گیرش اولیه خمیر سیمان صورت بگیرد، گاز تولید می کنند و به این ترتیب مقدار انبساط معینی را در بتن، ملات یا گروت ایجاد می نمایند. سازه ای متقارن و منظم را به دست می دهد .

درس یکم تا سیزدهم این فردارس به معرفی اصول اجرای سقف چوبی، سقف طاق ضربی، سقف تیرچه بلوک، سقف سیاک، سقف کامپوزیت، سقف عرشه فولادی، سقف روفیکس، سقف حبابی، سقف کوبیاکس، سقف یوبوت، سقف هالوکور و سقف حفره ای وافل اختصاص دارد. استفاده از این قالب ها یکی از بهترین روش های ساخت و ساز است . با استفاده از ویژگی شکلپذیری قالب انعطافپذیر و روش مقطع معادل میتوان مصرف بتن را به اندازه قابل توجهی کاهش داد؛ بدون آنکه کاهشی در مقاومت سازه رخ دهد. ساختمان سازی یکی از مهم ترین بیزینس ها در کشور ما است و علاقه مندان و طرفداران بسیاری را به سمت خود سوق داده است . نام تونلی به دلیل شکل قالب های فلزی هم زمان دیوار ها و سقف ها است. قالب تونلی یکی از قالب های بتن است که در ساخت و ساز استفاده فراوانی از آن به عمل می آید .برای خرید یا اطلاع از قیمت قالب های تونلی می توانید با تک پولاد تماس حاصل فرمایید . همانطور که می دانید تونل هایی که حفر می شوند امکان ریزش بدنه آنها به شدت زیاد است؛ بنابراین دیواره ها را توسط قطعات بتنی که از قبل طراحی و ساخته شده پوشش می دهند؛ که در اصطلاح به آنها سگمنت گفته می شود.

بسته به نوع کاربردی که پیمانکاران و شرکت ها در نظر دارند می توانند از انواع مختلف قالب تونل استفاده کنند که این انواع برای قالب بندی تونل عبارتند از: دایره، بیضی، نیم دایره، نعلی و… انواع رزوه جک سقفی تولید شده است این رزوه ها سایز های متنوعی دارند و معمولاً به روش مدرن رولینگ استفاده می شوند. در این روش به طور معمول از پله های پیش ساخته استفاده می شود که این پله ها توسط نبشی های سراسری به پله متصل می شود . لازم به ذکر است که سیستم قالب تونلی از روش های اقتصادی انبوه سازی است.

با توجه به اینکه فولاد در کارخانه تحت نظارت دقیق تولید می شود، به همین دلیل یکنواخت می باشد و همین خاصیت باعث صرفه جویی مصالح می گردد. در مکان هایی که سه صفحه قالب مسطح به صورت فضایی، در امتداد های x,y,z به یکدیگر متصل می شوند، از قالب کلاهک متناسب با نوع کاری که پیاده سازی می شود، استفاده می کنند. این امر، خصوصا در صورتی که ضخامت دیوارهای بتنی محدود باشد از اهمیت خاصی برخوردار است. نکته بعدی که در ساخت قالب تونلی حائز اهمیت است ، نوع آلیاژ متریال استفاده شده میباشد . جک سقفی ساده : همانطور که از اسمش مشخص است جزء ساده ترین جک های زیر سقفی است و از دو تا لوله ( نری و مادگی ) و رزوه مهره جک تشکیل شده و سر و ته آن پلیت ساده جوش شده است و جهت شورینگ زیر سقف بتنی کاربرد دارد. کاربرد این سیستم، مانند دیگر سیستم های بتنی، در صورت اجرای مناسب لایه بتنی خارجی، عملکرد مناسبی در برابر هوازدگی، محیط های خورنده، تابش شدید آفتاب و تکانه های حرارتی خواهد داشت. بنابراين ، در سيستم قالب تونلي بعلت اتصال مستقيم دال به ديوارها، ماهيت نيروها از حالت گره اي و متمركز (مانند اسكلت قالب بتني) بصورت گسترده نمايان مي شود و انتقال نيروها و لنگرها درسطح بيشتر صورت گرفته و تمركز تنش در محل اتصالات، كاهش چشمگير مي يابد.

از مزایای این نوع قالب می توان به مواردی نظیر سهولت در اجرا و اتصالات، ضریب حرارتی پایین و وزن سبک اشاره نمود. در صورت طراحي مدولار سازه اي و محدوديت تيپ سازه اي ديوارها و سقف ، مي توان از شبكه پيش ساخته فولادي، به جهت تسريع در كار قالب بندي استفاده نمود. مزایای استفاده از قالب تونلی را میتوان در چند شاخص زیر طبقه بندی نمود. دلیل ارزان بودن این نوع از قالب ها این بود که نجار ها در محل پروژه مطابق تقشه برای اون پروژه قالب های چوبی را میساختند و پروسه زمان بری را شاهد بودیم و این نوع قالب ها عمر مصرف طولانی نداشتند . بدین دلیل که این نوع از داربست ها از توان باربری کمی برخوردار می باشند و در هنگام بتن ریزی احتمال فروریختن آنها وجود دارد. توجه داشته باشید از تخته های قالب بندی با کیفیت استفاده نمایید، چرا که در صورتی که این تخته ها از جنس مرغوبی برخوردار نباشد، نمی توانند وزن بتن را تحمل کنند و همین امر باعث تغییر شکل بتن می شود.

داربست های مثلثی تولید شده توسط این مجموعه، دارای استانداردهای لازم می باشد و شما با کمترین هزینه می توانید این داربست ها را از فیدار فولاد خریداری نمایید.برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان فیدار فولاد ارتباط برقرار نمایید تا شما را راهنمایی تولید قالب بتن کنند. به چند درجه برسد شما میتوانید جک زیر سقف را بردارید و عملیات قالب برداری را انجام دهید. با توجه به اين موضوع، در صورت كفايت ديوارهاي سازه اي از لحاظ تعداد ، سيستم تونلي درجه نامعيني زيادي دارد و رفتار لرزه اي قابل قبولي را از خود نشان مي دهد. سگمنت ها در شرایط خاص تحت نظر مهندسان ماهر ساخته می شوند؛ همچنین پوسته بر روی ارابه قرار می گیرد؛ این کار به جهت این انجام می شود که بتوان راحت تر آن را حرکت داد. تامین انتظارات در خصوص صدابندی هوابرد دیوارهای خارجی، و دیوارهای بین دو واحد مسکونی، در صورتی که دیوار دوجداره باشد، و یا ضخامت دیوار مساوی یا بیش از ۱۵ سانتیمتر باشد، به آسانی و بدون در نظر گرفتن تمهیدات اضافی صورت می گیرد. انرژی حرارتی بین ۴۰٪ تا ۶۰٪ در ساختمانها صرفه جویی گردیده است.

موضوع خرید جک سقفی ساده به دلیل اهمیت و کاربردهای گستردهای که این المان روی ساختمان اعمال میسازد، موضوع بسیار مهمی است. همانطور که در بالا ذکر کردیم برای تحمل وزن و فشار وارد به قالب بتنی نوع قالب بتنی استفاده در پروژه تغییر میکند بنابراین برای تحمل هزاران پوند بتن ریخته شده جهت ساختن و بتن ریزی پایه های پل های بزرگ عمرانی و یا پی ساختمان های با ارتفاع بسیار بلند شما نیاز به قالبهایی به با ارتفاعی در حدود 12 تا 20 فوت می باشید. بدين ترتيب خطرات ناشي از تمركز تنش در گره ها كه عموعاً علت اصلي تخريب سازه هاي بتني در زلزله بوده است ، تا حدود زيادي برطرف مي گردد . از مهمترین عناصر باربر در سيستم قالب تونلي ،ديوار که عنصر اصلي مقاوم در برابر بارهاي جانبي بوده و تحمل و انتقال بارهاي قائم از دال را انجام میدهد و دال که تحمل و انتقال بارهاي قائم وجانبي به ديوارها را عهده دار است ، میباشد . با توجه به روش اجرایی خاص سیستم تونلی، و ضرورت وجود دیوارهای سازه ای متعدد موازی، روشن است که محدودیت های در زمینه معماری وجود دارد، که باعث می شود آزادی عمل در طراحی ساختار اصلی معماری به طور قابل توجهی کمتر از سیستم هایی نظیر تیر ستون سقف بتنی یا اسکلت فلزی (یا بنددار یا قاب خمشی) باشد.

همچنين در اين سيستم بخش عمده اي از ديوارهاي داخلي ساختمان بصورت ديوار سازه اي اجرا مي گردد و در نتيجه تعداد ديوارهاي جداكننده (غير سازه اي و حجم نازك كاري مربوطه) كاهش عمده اي مي يابد، از طرفي ضخامت سقف سازه اي دراين سيستم 18- 15 سانتیمتر ( در دهانه های متقارن 5.5 متر ) اجرا ميشود كه نسبت به اسكلت رایج بتنی با سقف هاي تيرچه بلوك كمتر بوده و دركاهش ارتفاع ساختمان و كاهش مصرف مصالح مؤثر است. از آنجا كه ميزان مصرف آرماتور نسبتاً به سازه هاي بتني معمولي در ساختمانهاي بلند مرتبه در اين روش كمتر است و نيز به لحاظ سرعت كار بالاتر تاور در ساختمانهاي بلندمرتبه ،توصيه مي شود در ساختمانهاي بلندمرتبه و تكرارپذير از اين روش استفاده شود. اين روش ساخت سازه ، در كشورهاي زلزله خيز و نيز در بلند مرتبه سازي بيشتر مورد استفاده بوده است و هم اكنون در كشورهاي كانادا، آمريكا، تركيه ، مالزي به وسعت مورد استفاده انبوه سازان قرار مي گيرد. ایستایی سیستم در ساختمان های میان مرتبه و حتی بلند مرتبه، در صورت طراحی و اجرای اصولی اتصالات، به راحتی قابل تامین است.